راهنمای بیش از ۲۶۶ هزار مسافر نوروزی در پست جوانان در استان
راهنمای بیش از ۲۶۶ هزار مسافر نوروزی در پست جوانان در استان

از نخست تا پایان اجرای طرح امداد و نجات و راهنمای مسافرین نوروزی صورت گرفت:

به گزارش پگاه خبر؛مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی تا پایان این طرح، امدادگران و نجاتگران جمعیت فارس به ۶۰۳ حادثه دیده امدادرسانی و جوانان نیز به ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی راهنمایی نمودند.
حسین درویشی با تشریح گزارش عملیات و خدمات امداد و نجات این جمعیت و اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، گفت: از ۱۷۳ مورد حادثه به وقوع پیوسته در طول اجرای این طرح، ۱۰۶ مورد از حوادث جاده ای، ۱۶ مورد شهری، ۲۵ مورد کوهستان، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۲ مورد آتش سوزی جنگل و مرتع و ۲۱ مورد نیز در قالب خدمات حضوری بوده است.
درویشی با بیان اینکه در این مدت ۶۰۳ تن در استان فارس حادثه دیده اند، تصریح کرد: از این میان ۴۹۸ تن در جاده، ۵۳ نفر در کوهستان، ۲ مورد در حادثه زلزله، یک نفر در آتش سوزی جنگل و مراتع و ۲۲ مورد در حادثه شهری حادثه دیده اند؛ همچنین ۲۵ نفر از خدمات حضوری و ۲ تن نیز از خدمات مناسبتی جمعیت هلال احمر فارس بهره مند شدند.
وی افزود: در مجموع این حوادث ۱۰۳ تن نجات یافتند که ۸۳ تن توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فارس به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۲۰ تن نیز از خدمات درمان سرپایی بهره مند شدند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اسکان اضطراری تعدادی از مسافرین در طول مدت اجرای طرح، از اعزام ۱۸۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به این حوادث و به کارگیری ۱۲۴ دستگاه آمبولانس در همین راستا خبر داد.
مراجعه ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی به پست های جوانان جمعیت فارس
حسین درویشی با اشاره به اینکه ۲۶۶ هزار و ۱۸۴ مسافر نوروزی از خدمات بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان در فارس بهره مند شدند، اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این طرح اطلاع رسانی و آموزش کرونا دریافت نمودند.
درویشی گفت: ۲۸ هزار و ۹۰۰ مسافر نیز از خدمات اطلاع رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز، ۴۱ هزار و ۸۰۲ مسافر از خدمات راهنمایی، ۱۹ هزار و ۴۹۷ مسافر از آموزش مهارت ترافیکی، ۸۳ هزار و ۳۱۳ کودک از فضای دوستدار کودک، ۴ هزار و ۱۰۳ مسافر از خیمه های نماز استفاده و ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن نیز به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) پیوستند.
وی در ادامه افزود: علاوه بر اینکه ۲ هزار و ۱۵۲ اقلام فرهنگی بین مسافرین نوروزی توزیع گردید، ۱۷ هزار و ۳۱۷ تن به پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما پیوستند و ۹۵۲ آموزش مخاطرات نیز به مسافرین ارائه شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

راهنمای بیش از 266