ثبت نام‌ دویست و هشتاد هزارنفر درنهضت ملی مسکن
ثبت نام‌ دویست و هشتاد هزارنفر درنهضت ملی مسکن

به گزارش پگاه خبر؛محمدحسین حمیدزاده، امروزدوشنبه ۱۵ فروردین در جلسه مدیران پاسخگو که در سالن شهید قاضی، استانداری فارس برگزار شد، گفت: مشکلاتی در فارس برای طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت، بحث زمین بود که ۶۳ درصد مشکلات زمین در سراسر استان حل شده است و اکنون طرح نهضت و اقدام ملی مسکن با […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدحسین حمیدزاده، امروزدوشنبه ۱۵ فروردین در جلسه مدیران پاسخگو که در سالن شهید قاضی، استانداری فارس برگزار شد، گفت: مشکلاتی در فارس برای طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت، بحث زمین بود که ۶۳ درصد مشکلات زمین در سراسر استان حل شده است و اکنون طرح نهضت و اقدام ملی مسکن با هم ادغام شده است.
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با یادآوری این مطلب که تا الان ۲۸۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند و بانضمام تفاهم نامه هایی که انجام شده است به ۴۱۴ هزار نفر رسیده است و پس از پایش احتمالا به یک سوم می رسد، افزود: در کلان شهرها آورده اولیه ۴۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و در شهرهای زیر یکصد و بالای یکصد هزار نفر به ترتیب ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه اعداد و ارقام هم تراز بود و رتبه استان سرجمع همه عملکردهای تامین زمین، پایش و سایر فعالیت هاست، تاکید کرد: ۱۴۰ هزار نفر متقاضی شهر جدید صدرا است که پس از پایش شاید به ۴۰ هزار نفر برسد.
حمیدزاده با تاکید بر اینکه در شهر شیراز هم ظرفیت هایی هم ایجاد کنند که بخشی از موارد سکونت به شیراز منتقل کنند، اظهار کرد: بافت فرسوده اکثرا املاک شخصی است و مردم باید خودشان بیایند در این طرح استفاده کنند و با تجمیع می توان، تخفیف را اعمال کرد.
معاون مسکن، اداره کل راه و شهرسازی فارس با یادآوری این مطلب دولت به تنهایی نمی تواند در بافت فرسوده ورود پیدا کند، افزود: تمهیداتی دیده شده است که نیاز به حضور مردم به ادارات نباشد، نزدیک ۱۳۰ کاربر در ۳۵ دفتر پیشخوان دولت، فعال هستند و تا هفته آینده این دفترها به ۵۰ دفتر افزایش می یابد و در هر دفتر بحث پایش و تایید اولیه را می زنند.
حمیدزاده با تاکید بر اینکه پایش تا پایان اردیبهشت به پایان می رسد، افزود: روی موضوع محل سکونت اصرار وجود دارد و فرم «ج» یک چالش وجود دارد، اگر مسکن مهر ثبت نام کرده باشد و به طور اتوماتیک فرم «ج» آنان قرمز می شود.
وی گفت: دفترهایی برای رفع قرمزی فرم «ج» که مسکن دریافت نکرده اند، در نظر گرفته شده و اگر مسکن دریافت نکرده باشد، می تواند فرم «ج» وی سبز شود، جای این افراد محفوظ است.

انتهای پیام/ناصر اشرف

ثبت نام‌ دویست و هشتاد