بهره برداری قرارگاه تامین منابع آب واحد‌صنعتی وباغ شهر‌ی ازمحل پساب فاضلاب
بهره برداری قرارگاه تامین منابع آب واحد‌صنعتی وباغ شهر‌ی ازمحل پساب فاضلاب

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی تامین آب مناطق دارای تنش با توجه به ضرورت تامین آب در استان فارس و تشکیل قرارگاه منابع آب گفت: پروژه‌های اولویت داری که نیاز به حمایت جدی وزیر نیرو دارد باید آماده و در جلسه‌ای که هفته آتی با وزیر برگزار خواهد شد، مطرح شود. […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی تامین آب مناطق دارای تنش با توجه به ضرورت تامین آب در استان فارس و تشکیل قرارگاه منابع آب گفت: پروژه‌های اولویت داری که نیاز به حمایت جدی وزیر نیرو دارد باید آماده و در جلسه‌ای که هفته آتی با وزیر برگزار خواهد شد، مطرح شود.
او به سرانجام رساندن و تکمیل پروژه‌های دارای اولویت باید محور اصلی تلاش‌ها باشد اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که باعث جلوگیری از هدر رفت و کاهش مصرف آب می‌شود با جدیت دنبال شود هر چند که کاهش مصرف منابع آب از طریق فرهنگ سازی، برخورد قانونی با حفر چاه‌های غیرمجاز و نظام تعرفه بندی براساس میزان مصرف منابع آب محقق می‌شود.
ایمانیه همچنین به سازمان برنامه ریزی و توسعه استان تکلیف کرد تا موضوع اعتبار جهت تامین و نگهداری را براساس اولویت بندی ارائه شده توسط آبفا مدنظر قرار دهد.
استاندار فارس با تاکید بر این مطلب که باید ۸ منبع اعتباری برای پروژه‌های دارای اولویت مدنظر مدیران قرار بگیرد عنوان کرد: براساس جدولی که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد ۸ منبع اعتباری پیشنهاد می‌شود.
استاندار فارس در تشریح این منابع اعتباری هشتگانه گفت: محل منابع بودجه ۱۴۰۱ در بخش آب و رفع محرومیت زدایی، بسیج جهاد سازندگی، مجمع خیرین آبرسان، اعتبارات در اختیار وزیرنیرو، بنیاد مستضعفان که قول ویژه برای جنوب استان داده شده است، کمیته امداد حضرت امام خمینی ره و قول مساعد ریس کمیته امداد کل کشور و ستاد اجرایی فرمان که تعدادی از پروژه‌های حوزه آب استان برای واگذاری آن‌ها اعلام شده است و هشتیمن منبع مالی مسولیت اجتماعی است که باید بر منابع مالی هفتگانه در مسیر اجرای پروژه‌ها تمرکز شود.

ایمانیه گفت: با همکاری سازمان آب منطقه‌ای جهاد کشاورزی و آبفا تعرفه خرید و فروش آب چاه‌های کشاورزی ساماندهی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس  گفت: شروع پروژه‌های بسیج سازندگی ظرف دو هفته آینده در چرخه کار اجرایی قرار بگیرد و در این مسیر موانع گزارش شود تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
استاندار فارس به تشکیل جلسه هم اندیشی در قرارگاه آب استان جهت یکسان شدن قیمت خرید و فروش آب از چاه‌های استان اشاره کرد و گفت: موضوع ممکن است فرا استانی و نیازمند پیگیری در سطح دولت و مجلس باشد؛ بنابراین باید اقدامات کارشناسی برای ارائه مجلس و دولت انجام شود.

ایمانیه گفت: یکی از وظایف قرارگاه تامین منابع آب واحد‌های صنعتی و باغ شهر‌ها از محل پساب فاضلاب برای بهره برداری ظرف سه سال آینده است که باید مدنظر قرار بگیرد.
او گفت: متوسط ماهانه مصرف آب در باغ شهر‌ها با توجه به تعداد زیاد آن‌ها زیاد است که با تقسیم بندی این آمار ظرف چند سال آینده تامین منابع آبی به پساب وصل می‌شود.

ایمانیه درباره آخرین مصوبه این جلسه خطاب به مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس گفت: خط دوم تامین آب شهر شیراز در ۵کیلومتر باقی مانده با تامین تجهیزات حداکثر تا آخر تیرماه سال جاری باید مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

بهره برداری قرارگاه تامین