۲۳ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت تلاش شبانه روزی آتش نشانان شیراز
۲۳ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت تلاش شبانه روزی آتش نشانان شیراز

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی قانع،رئیس سازمان آتش نشانی شیراز،در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی آموزش و آگاه سازی در خصوص مسائل ایمنی و تلاش به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی به شمار می‌رفت. او گفت: از این روز این سازمان فعالیت خود […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی قانع،رئیس سازمان آتش نشانی شیراز،در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی آموزش و آگاه سازی در خصوص مسائل ایمنی و تلاش به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی به شمار می‌رفت.
او گفت: از این روز این سازمان فعالیت خود را با آموزش مسئولین کمپ‌ها و محل اسکان مسافرین، نصب بنر‌های هشدار دهنده در محل اسکان، توزیع مستمر برشور‌های ایمنی، نصب کپسول‌های خاموش کننده در نقاط پر خطر آغاز کرد.
قانع گفت: از ۲۸ اسفند ماه هر شب ۳۰۰ نیروی آتش نشان و آتش نشانان داوطلب به خدمت رسانی می‌پرداختند که با استقرار روزانه ۲۸ خودرو آتش نشانی و تعداد پنج تیم موتور سوار در نقاط پرتردد شهر و اماکن تجمعی تیم‌های آتش نشان به صورت آماده باش در خدمت شهروندان بوده که هدف از این استقرار‌ها کاهش زمان رسیدن به حادثه با توجه به ترافیک و شلوغی معابر بود.
به گفته او، با آموزش بیش از ۸۰ نیروی آتش نشان داوطلب که فعالیت آن‌ها در کنار آتش نشانان کادر از ساعت ۱۸ هر شب آغاز می‌شد، گشت زنی و تامین ایمنی محل اسکان مسافرین در کمپ ها، سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و بوستان ها، مساجد تا ساعت ۸ صبح روز بعد در دستور کار این گروه قرار گرفت و علاوه بر این در نقاط حساس و پر خطر تیم‌های عملیاتی به صورت ۲۴ ساعته مستقر بودند.
این مقام مسئول گفت: به دلیل افزایش دمای هوا، تعدد مسافرین نوروزی و احتمال خطر گازگرفتگی در چادر‌های مسافرتی، سازمان آتش نشانی شیراز با نگاه ویژه به این موضوع، علاوه بر استقرار گروه‌های ۱۴ و ۲۴ ساعته در طول شبانه روز، در هر ساعت ۶۶ خودروی عملیاتی با سه نیروی آتش نشان با گشت زنی در محل اسکان مسافرین، بازدید‌های پیشگیرانه را انجام داده و از بروز هر نوع حوادث جلوگیری به عمل آمد.
به گفته قانع مهم‌ترین عامل در حوادث به ویژه حوادث گاز گرفتگی زمان است، بنابراین سازمان آتش‌نشانی شیراز مجموعه فعالیت‌های خود را در ایام نوروز با مبنای کاهش زمان رسیدگی به حوادث برنامه‌ریزی کرد و تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بدون هیچ حادثه و فوتی با ۱۸۷۰ هزار و ۳۷ بازدید پیشگیرانه، گشت زنی‌های یک ساعته و مستمر تیم‌های عملیاتی، استقرار ۲۴ ساعته خودرو‌های آتش نشانی در محل اسکان مسافرین و نقاط پر تردد شهری میسر شد.

انتهای پیام/ناصر اشرف

۲۳ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت