تمرکز بخشی به طرح ها و لوایح با هدف تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی
تمرکز بخشی به طرح ها و لوایح با هدف تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی

به‌گزارش پگاه خبر؛نطق مهندس طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز باسمه تعالی یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال . در این آغازین روزهای سال بار دیگر فرصت را غنیمت دانسته ، حلول قرن و سال نو را به همه هموطنان و […]

به‌گزارش پگاه خبر؛نطق مهندس طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز

باسمه تعالی

یا مقلب القلوب و الابصار،
یا مدبر الیل و النهار،
یا محول الحول و الاحوال،
حول حالنا الی احسن الحال .
در این آغازین روزهای سال بار دیگر فرصت را غنیمت دانسته ، حلول قرن و سال نو را به همه هموطنان و همشهریان عزیزم تبریک و تهنیت عرض می کنم و از بارگاه خداوند متعال جل جلاله ، سالی سرشار از خیر و برکت و فراوانی برای مردم عزیز کشورم و خاک خشکیده و مقدس ایران اسلامی آرزومندم .
شیراز ، سومین حرم اهلبیت (ع) ، در طی روزهای گذشته شاهد ورود تعداد قابل توجهی از هموطنان و گردشگران بود که مقصد زیارت و سیاحت خود را این کلانشهر انتخاب کرده بودند. ورود این حجم از میهمان و گردشگر پس از ۲ سال ممنوعیت سفر ناشی از بیماری کرونا برای مدیران شهری شیراز، آنهم با تمام آمادگی قبلی دشواری هایی را ایجاد کرده بود که اینجانب ضمن تشکر از همه مسئولین و کارکنان شریف شهرداری شیراز که همه همت خود را برای تامین امنیت ، ایمنی و آرامش گردشگران عزیز فراهم کرده بودند ، تاکید نمایم ما تا شاخص های مطلوب یک جهانشهر زیارتی سیاحتی فاصله داریم و لازمست تا نسبت به شناسایی کلیه نقاط ضعف و قوت کلان شهر شیراز با هدف پذیرایی رضایت بخش به همراه امنیت و ایمنی لازم و کافی در تمام گستره ی شهر اعم از زیارتگاه ها ، اقامتگاه ها ، نقاط بازدید و گردشگری و معابر تردد اقدام و با برنامه ریزی اصولی نسبت به رفع نقاط ضعف و در عین حال استفاده از ظرفیتها و فرصت های قابل توجهی که حضور گردشگران می تواند سبب شکوفایی بیشتر شیراز شوند ، آمادگی کامل را ایجاد نمایند.

در عین حال، به شهردار محترم شیراز که در جریان رسیدگی ها دچار مصدومیت شده اند و همه همکاران پر تلاش وی که به صورت شبانه روز با سرکشی های میدانی و موثر سعی در کاهش معضلات و افزایش کمیت و کیفیت خدمات به گردشگران عزیز را داشتند خداقوت عرض نموده و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .

ایامی که گذشت مصادف با ۱۲ فروردین ، یوم ا . . . استقرار رسمی نظام جمهوری اسلامی بود . روزی که قطرات مقدس خون پاکترین مردان و زنان ایران زمین، پرده ظلمت ظالمین سلسله ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را پاره کرد و دست ها و قلم های میلیون ها زن و مرد ایرانی در سراسر این مرزو بوم و حتی ایرانیان خارج از مرزهای کشور، از پیر و جوان و از کرد و ترک ، بلوچ و لر ، آذری ، ترکمن و فارس و با هر دین و مذهب، آزادانه و آگاهانه ، رای قاطع انقلابی خود را در صندوق های آراء تا ابد به یادگار گذاشتند تا تلؤلو نور استقلال و آزادی و مردم سالاری دینی برای همیشه بر ایران عزیز اسلامی تابان بماند .
انشاءا . . . این راه پر بَهجت همچنان که توسط نسل های انقلابی گذشته و حاضر ایران اسلامی و آزادگان اطراف و اکناف عالم با مقاومتی بی نظیر پاسداری شده ، به پیش رود و پرچم پرافتخار و خونین جمهوری اسلامی را به دست صاحب اصلی آن حضرت امام عصر (عج) برسانند.
در راستای حفظ این نظام مقدس بجاست تا به یاد آوریم فرمان فرمانده ی بی همتا و سپهسالار شهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم عزیز را که فرمود : « امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است ، این حرم اگر ماند ، دیگر حرم ها می مانند، اگر دشمن این حرم را از بین ببرد ، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص) . »

و اما ، مرور جنگ اروپا که امروز با نام «جنگ اکراین» نام گرفته درسهای بسیاری دارد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت . از یک سو ما با مردم اکراین که در اثر تصمیمات سیاستمداران استعمارگر اروپا و آمریکا به هیچ گرفته شده و زیر بمب های ویرانگر جان و مال خود را از دست می دهند ، همدردی می کنیم و از سوی دیگر با مردم روسیه که به ناحق تحت ظلم تحریم و محاصره اقتصادی همان استعمارگران قرار گرفته اند همدردی د اریم. جنگ در هر شکل آن مذموم و محکوم است . متاسفانه ملت قهرمان ما ، هر دو سوی این رنج سخت و تلخ را دیده است، هم آوارگی از شهر و کاشانه خود و هم رنج محاصره و تحریم اقتصادی را و همه را از مبداء همین اروپا و آمریکای جنایتکار . روزگاری بر سردشت ایران، بمبهای شیمیایی تهیه شده توسط اروپای به ظاهر متمدن ، بدنها و ریه های شهروندان کُرد ایرانی را سوزاند و آکنده از تاول ساخت و تعدادی از آنها را به شهادت رساند و دنیا نه آنروز که تا امروز هم فقط سکوت کرد و ما تنها بودیم. شهرهای ایران یکی پس از دیگری به اشغال ارتش متجاوز در می آمد و اروپا و آمریکا نه تنها سکوت که با تحویل سلاح های پیشرفته تعداد قربانیان آن جنگ خانمانسوز را افزودند و آنها هر لحظه منتظر سقوط نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند .
از نگاه ملت مقاوم ، جنگ دیده و صلح طلب ما ، هر دو طرف این جنگ، بازنده ی آیین انسانیت و احترام متقابل هستند. بازنده همان نمایش حقوق بشری که پس از جنگ جهانی دوم به راه انداخته اند. دولت هایی که در اوج بظاهر متمدنانه ، قادر به سخن گفتن با هم نیستند.
البته رفتار دوگانه استکبار جهانی در این پدیده ها چیز تازه ای برای ما نیست. اشکال در عدم تحلیل برخی مخاطبان است که مسخ عملیات روانی دشمن می شوند. در گوانتانامو سخت ترین و کشنده ترین شکنجه ها را می دهند و کشورهای مقابل خود را به شکنجه متهم می کنند. تنها استفاده کننده بمب اتمی و قاتل یکباره ۲۰۰ هزار نفر از انسان های روی کره زمین هستند و علیه دیگر کشورها در موضوع بمب اتمی خط و نشان می کشند ، کودکان یمنی مظلوم را زیر هزار هزار بمب و موشک آمریکایی و انگلیسی تکه تکه می کنند و همزمان فریادشان گوش فلک را کر می کند که چرا تسلیحات ایرانی در یمن برای دفاع مشروع این ملت مظلوم و در محاصره استفاده می شوند. برای آوارگان اروپا همه دنیا را بسیج می کنند و آوارگان یمن دیده نمی شوند.

زندانیان داعشی را از زندان های الثانویه و غویران الحسکه سوریه فراری می دهند تا برای آنها در مناطق جنوبی بادیه شام بجنگند و در طرف مقابل سردار دلها که داعش را برای همیشه به عنوان یک شبه دولت شکست داد ، وقیحانه توسط ارتش تروریست آمریکا به شهادت می رسانند و از این دست دوگانگی ها که وقت بحث آن در مجال نمی گنجد.
به نظر این حقیر ، مهمترین درس این جنگ برای ملت ما ، لزوم حفظ همبستگی ملی و استقلال بویژه در حوزه اقتصادی و قوی تر شدن ملت ایران در همه شئونات ملی و منطقه ای است.

مقام معظم رهبری، حکیمانه سال ۱۴۰۱ را « سال تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی » نامیدند که اعتقاد راسخ دارم عزیزان همراه این حقیر در شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ی ششم ، تمام تلاش خود را برای بروز و ظهور این فرمایش معظم له معطوف خواهند نمود .

در همین راستا و برای تجلی بخشیدن به فرمان مقام معظم رهبری ، از شهردار محترم شیراز درخواست دارم تا بهترین کارکنان مشتاق و مستعد به امور تحقیق و توسعه خود در رشته های متنوع مرتبط با مدیریت شهری را به مرکز پژوهش های شورای اسلامی معرفی و اعزام نمایند تا بتوان در تمرکز بخشی به طرح ها و لوایح با هدف تولید ، دانش بنیان و اشتغالزایی اقدامات انقلابی صورت داد.

به لطف خداوند ، به ایام و لیالی ماه پر فیض و مبارک رمضان ، ماه دعا و مناجات ، ماه دلدادگی بنده به معبود، وارد شده ایم و ما دعوتیم به سفره ی میهمانی خدا ، سفره ای که در آن بخشش و رحمتِ بی حد و اندازه ی خدا برای جمیع بندگان خطا کار خود پهن شده ، ماهی که در آن تا به انتهای ثانیه هایش شیطان در غل و زنجیر اسیر می ماند و ماییم و این خوان نعمتِ بی انتها که از عرش به فرش هر سال یکبار با دمیدن هلال این ماه عزیز بر جهان و جهانیان گسترانده می شود.

یاد امام خوبیها که در ساعات ورود به ماه رمضان چنین فرمود گرامی باد ، که :
« خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانى هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه هست تویى. ما اگر چنانچه خلاف مى‏کنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن به طورى که با رضاى تو وارد بشویم در او. خدایا! تو ما را لیاقت بده که در این مهمانى که از ما کردى به طور شایسته وارد بشویم. خدایا! این ایران که از همه ی اطراف به او هجوم شده است، براى اسلام، این ایران را تو تقویت کن.»
خوشا به السابقون السابقون و آن سعادت یافتگان که در ماه های رجب و شعبان خود را آماده ی ورود به ماه عزیز خدا کردند و صدها حیف و حسرت بر من و ما و کسانی که ارزش و قیمت لحظات نورانی این ماه خدا را ندانند و به غفلت گذرانده و نتوانند از این سفره ی رحمت و محبت خدا توشه ها برگیرند و از دشت گلستانی مغفرت خدا برای گناهان و خطاهای نابخشوده ی خود، گلهای عفو و بخشش بچینند و انبان گناهان بر دوش مانده ی خود را سبک نکنند .
چه خوش است حال آن جوانان خاضع و خاشع و خوش اقبالی که با کامهایی تشنه در خلوت خود در ساحل بی انتهای رحمت پروردگار بی همتا، راز و نیاز می کنند تا سیراب شوند از دریای رحمت خدا ، آنان که از بندگی خدا در این ماه آموخته‌اند تا ببخشایند چرا که آفریدگار آنها بر بندگان خود چنین کند.
در همین سر در ورود این ماه بندگی، همدیگر را ببخشیم و ببخشانیم. این حقیر فقیر سراپا تقصیر نیز از همگان التماس دعا دارم . انشاءا . . . خداوند متعال همه ما را مشمول ادعیه خاصه ی حضرت ولی عصر (عج) قرار دهد . والسلام .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تمرکز بخشی