رسانه‌هامشکلات تولید،‌شرکت های‌ دانش بنیان را به مدیران منتقل کنند
رسانه‌هامشکلات تولید،‌شرکت های‌ دانش بنیان را به مدیران منتقل کنند

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی ایمانیه در دیدار نوروزی با مدیران رسانه‌های استان فارس در شیراز از رسانه‌های این استان خواست که با معرفی الگو‌های موفق دنیا در زمینه تولید دانش بنیان و اشتغال، به بدنه مدیریت اجرایی این استان در جهت تحقق شعار سال کمک کنند. او به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی ایمانیه در دیدار نوروزی با مدیران رسانه‌های استان فارس در شیراز از رسانه‌های این استان خواست که با معرفی الگو‌های موفق دنیا در زمینه تولید دانش بنیان و اشتغال، به بدنه مدیریت اجرایی این استان در جهت تحقق شعار سال کمک کنند.
او به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همچنین رسانه‌ها مسائل و مشکلات تولید، اشتغال، فعالیت‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به مدیران استان منتقل کنند.
استاندار فارس گفت: به دنبال رفع مشکل آب استان هستیم  و یکی از راهکار‌ها بحث انتقال آب دریا از سه مسیر شرق، غرب و مرکز استان است که برای بررسی تمام جوانب این کار مقرر شده که جلسات هم اندیشی با دانشگاه شیراز برگزار شود.
ایمانیه گفت: بازسازی کانال‌های انتقال آب از سد‌ها که باعث هدررفت حجم قابل توجهی آب می‌شود و همچنین اجرای شبکه فاضلاب در تمام شهر‌های استان و استفاده از پساب آن برای مصارف صنعتی همان منطقه از دیگر اقداماتی است که برای رفع مشکل آب استان در دستور کار داریم.
او گفت: هم اینک ۹۲ درصد آب استان در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود که به دنبال این هستیم که با اقداماتی همچون توسعه کشت گلخانه ای، کشت در اراضی شیب دار، اصلاح بذر، تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر و سازگار با هر منطقه، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.
استاندار فارس گفت: با وجود اینکه فارس استان نخست در زمینه باغداری و استان دوم در بحث کشاورزی است، اما فقط ۷۰۰ هکتار گلخانه در آن ایجاد شده در حالی که در استان یزد بیش از ۲ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای وجود دارد.

استاندار فارس، در خصوص امضای توافقنامه با قرارگاه خاتم الانبیا و سه وزارتخانه دیگر گفت: بر اساس این توافقنامه که به امضای استاندار فارس، رئیس قرارگاه خاتم و وزرای نفت، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی رسیده، پروژه‌های راه آهن شیراز – بوشهر، راه آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، راه آهن شیراز – گلگهر، ادامه آزادراه شیراز – اصفهان (قطعه هشت)، آزادراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس و بزرگراه شیراز – کوار- فیروزآباد – عسلویه اجرا خواهد شد.
ایمانیه گفت: همچنین در این توافقنامه، اجرای چهار هزار هکتار گلخانه و تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا و ساخت بیمارستان نمازی ۲ (محمد رسول الله) و بیمارستان فاطمه الزهرا در میانرود شیراز مورد موافقیت طرفین قرار گرفته است.
به گفته او، یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا تالار بزرگ شهر شیراز است که با رفع موانع و مشکلات پیش روی آن، عملیات اجرایی آن از اردیبهشت آغاز خواهد شد.
استاندار فارس در خصوص طرح اتصال خط یک و دو مترو شیراز به حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: اجرای این طرح نیز جزو توافقی است که با قرارگاه خاتم به امضا رسیده و مورد حمایت وزیر کشور نیز قرار گرفته است و مقرر گردیده که شهرداری شیراز در خصوص چگونگی اجرای آن تا پایان خردادماه امسال نظر خود را اعلام کند.
استاندار فارس، در خصوص روند انتصابات در این استان هم گفت: تاکنون از مجموع ۳۶ فرماندار استان، ۲۴ فرماندار جدید منصوب شده و چهار فرماندار نیز بنا است ابقا شوند. نامه فرمانداران شهرستان‌های باقیمانده نیز به وزارت کشور ارسال شده است.
ایمانیه گفت: همچنین تاکنون ۴۷ مدیر جدید در استان منصوب شده‌اندو کسانی هم که باقیمانده‌اند یا قرار است حداقل تا یک سال دیگر در سمت خود باقی بمانند و یا برای انجام تغییر و تحول مشغول مکاتبه با وزرای مربوطه هستیم.
استاندار فارس در خصوص ادامه روند آزادسازی آب سد درودزن برای تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست سد گفت: با توجه به کاهش بارندگی، تصمیم گرفته شد که امسال آب سد برای انتقال به مرودشت، زرقان و خرامه آزادسازی نشود.
ایمانیه گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم شهرستان خرامه در نتیجه خشکسالی و آسیبی که به کشاورزی آن‌ها وارد شده، ستادی را برای پیگیری اشتغال بین کشاورزی در این شهرستان فعال کرده‌ایم تا آرام آرام مردم این شهرستان را به سمت کاری به جز کشاورزی هدایت کنیم و در کنار آن کشت گلخانه‌ای را نیز در شهرستان توسعه دهیم.
استاندار فارس در خصوص ساخت نخستین موزه تخصصی قرآنی در شیراز هم گفت: امسال ساخت این موزه را با مساعدت وزیر کشور و همکاری تولیت شاهچراغ (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز خواهیم کرد.
او گفت: همچنین با مساعدت وزیر کشور در بودجه امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

رسانه‌هامشکلات