پروژه های نیمه کاره شهرستان ها تعیین تکلیف شوند
پروژه های نیمه کاره شهرستان ها تعیین تکلیف شوند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست فرمانداران شهرستان های استان ضمن تبریک سال نو و عید نوروز با اشاره به خدمات دستگاه های اجرایی در ایام تعطیلات، گفت: نگارش برنامه یکساله شهرستان ها در سال ۱۴۰۱ تا آخر فروردین ماه انجام شود. نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه طبق […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست فرمانداران شهرستان های استان ضمن تبریک سال نو و عید نوروز با اشاره به خدمات دستگاه های اجرایی در ایام تعطیلات، گفت: نگارش برنامه یکساله شهرستان ها در سال ۱۴۰۱ تا آخر فروردین ماه انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه طبق هماهنگی با نمایندگان مجلس بنا بر تدوین ۱۰ اولویت مهم شهرستان با مشورت ائمه جمعه شده است، اظهار کرد: باید در تدوین این اولویت ها، شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است مورد توجه قرار گیرد.

دکتر ایمانیه ضمن تاکید بر تلاش فرمانداران در خدمت به مردم گفت: ملاک حفظ جایگاه فرمانداران، جلب رضایت مردم شهرستان از طریق کار مفید و محبت است بنابراین اعتماد عمومی باید افزایش یابد.

استاندار فارس ضمن اشاره به اهمیت ویژه کنترل تصادفات در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: قبل از عید نوروز توسط رییس جمهور محترم نیز جلسه شورای تصادفات برگزار شد و تصمیمات خوبی اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: چند روز تا پایان تعطیلات باقی مانده و همچون گذشته که مطرح شده، فرمانداران باید با استفاده از اورژانس، پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاه های مرتبط فوتی ناشی از تصادفات را کاهش دهند و هیچ دلیلی برای کوتاهی قابل قبول نیست.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه بعضی از فرمانداران با تعامل و پیگیری مجدانه از دستگاه های مختلف سعی در برطرف سازی نقاط حادثه خیز و در نتیجه کاهش تصادفات دارند، گفت: فرمانداران با پیگیری از مدیران استانی مرتبط در برطرف سازی مشکلات و معضلات تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کشت و پخش مواد مخدر در شهرستان ها باید رو به کاهش باشد، بیان کرد: در رده های مختلف مدیریت شهرستانی نیز باید از ظرفیت خواهران استفاده کرد و جوانان با پتانسیل خوب بکارگیری شوند.

استاندار فارس تعامل با نمایندگان مجلس را مورد توجه قرار داد و گفت: زیاده روی در تعامل با نمایندگان نباید باعث ایجاد خدشه در امور مدیریتی شهرستان شود اما یقینا تعامل سازنده رشد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: حفظ شخصیت و حرمت فرمانداران به عنوان مدیریت ارشد اجرایی در شهرستان باید در اولویت باشد و مدیون سازمان و یا فردی نباید شد.

دکتر ایمانیه ضمن اشاره به تهیه برش شهرستانی مصوبات دولت بر پیگیری آن ها توسط فرمانداران تاکید کرد و گفت: با جدیت هرچه تمام تر باید قول رییس جمهور محترم و هیئت دولت به مردم باید پیگیری شود چراکه باعث ارائه خدمت بهتر و جلب رضایت شهروندان خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه رعایت عدالت باید در تمامی نقاط شهرستان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در انتصاب و تصمیمات نیز باید تمامی نقاط شهرستان دیده شوند.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه باید شاهد رشد نرخ سنت حسنه ازدواج و کاهش طلاق در شهرستان ها باشیم، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان نیز ترویج تلاوت قرآن، افطاری ساده و کمک به مستمندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و مسکن روستاییان باید در صدر اولویت ها قرار گیرد، مهاجرت معکوس از شهر به روستا و کاهش آسیب های اجتماعی را از مزایای آن دانست.

استاندار فارس با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت مسکن ملی در استان باید به مرحله ساخت برسد، گفت: تنها در سه شهرستان زمین این مسکن ها تهیه نشده است که امیدواریم هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود تا به مرحله ساخت نزدیک تر بشویم.

دکتر ایمانیه در ادامه اظهار کرد که با شروع ساخت نهضت مسکن برای حدود ۴۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد؛ بنابراین تامین نیروی کار مناسب باید مورد توجه قرار گیرد.

تعداد کم پرونده کمسیون ماده ۱۰۰ یکی از موضوعاتی بود که نماینده عالی دولت در فارس پیشنهاد داد تا به عنوان ملاک ارزیابی شهرداری ها قرار گیرد.

تشکیل منظم شورای فرهنگ عمومی در شهرستان، مدیریت مصرف آب، رعایت حجاب بانوان، تدبیر در حل مشکل پروژه های عمرانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/سمیه یگانه

پروژه های نیمه کاره