سفر ۳۳۴ هزار و ۷۷۳ نفر از طریق ناوگان مسافربری به مقاصد مختلف
سفر ۳۳۴ هزار و ۷۷۳ نفر از طریق ناوگان مسافربری به مقاصد مختلف

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا راستیار،سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس،با اشاره به اینکه از از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا هفتم فروردین ماه تعداد ۳۳۴ هزار و ۷۷۳ نفر از طریق ناوگان مسافربری (با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری) به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند گفت: آمار جابه‌جایی مسافران در […]

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا راستیار،سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس،با اشاره به اینکه از از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا هفتم فروردین ماه تعداد ۳۳۴ هزار و ۷۷۳ نفر از طریق ناوگان مسافربری (با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری) به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند گفت: آمار جابه‌جایی مسافران در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش داشت.
وی افزود: این مسافران توسط ۲۸ هزار و ۳۸۰ سفر به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که تعداد این سفر‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تعداد سفر‌ها از شهر شیراز را ۱۲ هزار و ۹۲۴ سفر اعلام کرد و افزود: ۱۸۰ هزار و ۶۴۵ مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به نقاط مختلف کشور عزیمت کردند.
راستیار تعداد سفر‌های راهیان نور از استان فارس را ۱۵۰ سفر اعلام کرد و گفت: در همین بازه زمانی ۴ هزار و ۶۱۵ مسافر راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از تردد یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۹۱۳ خودرو از بیست و پنجم اسفندماه تا هشتم فروردین‌ماه در جاده‌های استان خبرداد و گفت: تردد این خودرو‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۱۳ هزار و ۳۲۷ تردد ۴۶ درصد افزایش یافته‌است.
وی با تصریح بر اینکه ۹۹ هزار و ۲۷۶ تردد از مجموع تردد‌های انجام شده در جاده‌های استان فارس در این مدت مربوط به خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۹۶۶ تردد خودروی سواری و وانت و ۷ هزار و ۶۷۱ تردد مربوط به اتوبوس‌ها بوده‌است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۱۹ درصدی را به همراه داشته است ادامه داد: از کل تردد‌های انجام شده ۹ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده است و متوسط سرعت خودرو‌ها در جاده‌های استان ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی افزود: در روز گذشته ورودی شیراز_مرودشت با ۶۴ هزار و ۳۶۷ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۹ هزار و ۲۱۴ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۶ هزار و ۹۰۰، شیراز_ کوار ۲۳ هزار و ۲۳۶ تردد، سعاتشهر_صفاشهر_ ۲۳ هزار و ۹۹۶ تردد، شیراز_سروستان ۱۶ هزار و ۵ تردد، قائمیه_ نورآباد ۱۴ هزار و ۱۱۰ تردد، کازرون_بوشهر ۱۴ هزار و ۴۱۴ تردد، نورآباد_گچساران ۱۰ هزار و ۵۹۳ تردد، شیراز_ سپیدان با ۱۲ هزار و ۹۱ تردد و آباده_ شهررضا ۱۸ هزار و ۲۱ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس یادآور شد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن موبایل همراه ۱۴۱ به اطلاعات واخبارترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محور‌های مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.
راستیار با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است و از مردم درخواست می‌شود همکاری بیشتری با عوامل راهداری و پلیس راه در تعطیلات نوروزی داشته باشند.

انتهای پیام/ناصر اشرف

سفر ۳۳۴ هزار