محور‌های ارتباطی استان ۱۸۶درصد افزایش تردد داشته است
محور‌های ارتباطی استان ۱۸۶درصد افزایش تردد داشته است

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا راستیار،گفت: روز گذشته هفتم فروردین ماه، یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۴۹ خودرو مسافر نوروزی از محور‌های ارتباطی مختلف وارد این استان شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸۱۵ هزار و ۵۱۱ تردد رشد ۱۸۶ درصدی دارد. وی افزود: در روز گذشته ورودی شیراز_مرودشت با ۶۵ هزار و […]

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا راستیار،گفت: روز گذشته هفتم فروردین ماه، یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۴۹ خودرو مسافر نوروزی از محور‌های ارتباطی مختلف وارد این استان شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸۱۵ هزار و ۵۱۱ تردد رشد ۱۸۶ درصدی دارد.
وی افزود: در روز گذشته ورودی شیراز_مرودشت با ۶۵ هزار و ۳۵۴ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۹ هزار و ۱۹۵ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۷ هزار و ۱۴۸، شیراز_ کوار ۲۳ هزار و ۸۰۶ تردد، سعاتشهر_صفاشهر_ ۲۵ هزار و ۸۰۱ تردد، شیراز_سروستان ۱۶ هزار و ۴۰ تردد، قائمیه_ نورآباد ۱۴ هزار و ۸۴۷ تردد، کازرون_بوشهر ۱۵ هزار و ۶۶۴ تردد، نورآباد_گچساران ۱۰ هزار و ۹۳۱ تردد، شیراز_ سپیدان با ۱۲ هزار و ۱۶۸ تردد و آباده_ شهررضا ۱۹ هزار و ۳۴۷ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۱۷ درصدی را به همراه داشته است ادامه داد: از کل تردد‌های انجام شده ۸ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده است و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.
راستیار درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۶ درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته در روز گذشته ۹۹ هزار و ۲۰۲ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۸۹ هزار و ۷۳۱ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۷ هزار و ۶۱۵ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس یادآور شد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن موبایل همراه ۱۴۱ به اطلاعات  و اخبارترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محور‌های مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.

راستیار با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است و از مردم درخواست می‌شود همکاری بیشتری با عوامل راهداری و پلیس راه در تعطیلات نوروزی داشته باشند.

انتهای پیام/ناصر اشرف

محور‌های ارتباطی