توسعه اشتغال در گویم تولید قطعات آبیاری ویژه زنان سرپرست خانوار
توسعه اشتغال در گویم تولید قطعات آبیاری ویژه زنان سرپرست خانوار

به گزارش پگاه خبر؛کارگاه تولیدی با نام حضرت بقیه الله با هدف ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست، فعالیت خود را در گویم برای تولید قطعات آبیاری گسترش داد. اسماعیل احمدی مدیرعامل مجموعه کارخانه ماهان گفت: این کارگاه با هدف اشتغال زنان بی سرپرست در منطقه گویم به صورت خیریه راه اندازی شده است. او […]

به گزارش پگاه خبر؛کارگاه تولیدی با نام حضرت بقیه الله با هدف ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست، فعالیت خود را در گویم برای تولید قطعات آبیاری گسترش داد.
اسماعیل احمدی مدیرعامل مجموعه کارخانه ماهان گفت: این کارگاه با هدف اشتغال زنان بی سرپرست در منطقه گویم به صورت خیریه راه اندازی شده است.
او گفت: زمینه اشتغال حداقل ۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در قالب ۳ شیفت کاری در این کارگاه فراهم شده است.

به گفته احمدی، در این کارگاه که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و توسعه اشتغال در بخش‌های مختلف جامعه راه اندازی شده است، محصولاتی در زمینه قطعات آبیاری تولید می‌شود.

احمدی ضمن قدردانی از همکاری‌های مسئولان منطقه گویم، به فعالیت کارخانه ماهان در تولید قطعات آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت رعایت اصل صرفه جویی در مصرف آب، قطعات تولیدی شرکت ماهان  می‌تواند نقش قابل توجهی را در کاهش و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی ایفا کند.

او از فرمانده سپاه محمد رسول الله و فرمانده انتظامی منطقه گویم جناب سروان اسماعیلی به واسطه همکاری و تلاش برای برقراری امنیت در این منطقه قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا خادم امام جمعه شهرک گویم نیز در جمع اعضای شورای شهر گویم و پرسنل شرکت ماهان با تاکید براینکه کار‌های جهادی نیاز به تشکیلات مجلل ندارد، گفت: معنای کار جهادی یعنی از کمترین امکانات، بیشترین استفاده ممکن را ببرند.
او با تاکید براینکه به هر کاری، نمی‌توان عنوان کار جهادی را نسبت داد، گفت: کار جهادی آن است که در یک منطقه محروم تعدادی خانواده بدسرپرست و بی سرپرست را با کمترین امکانات به کار بگماریم و برای شان درامد و امنیت اقتصادی و معیشتی ایجاد کنیم.
امام جمعه شهرک گویم ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل شرکت ماهان گفت: کار دکتر اسماعیل احمدی، کاری جهادی و اختراعی ملی است؛ چرا که ایشان موفق به اختراع یک قطعه کوچک شده اند که در صرفه جویی آب نقش به سزایی می‌تواند داشته باشد.
حجت الاسلام خادم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی اشاره و گفت: یکی از سخنان مقام معظم رهبری تاکید برهمین موضوع بود که هر کس قدمی هر چند کوچک برای اقتصاد و اشتغالزایی بردارد، کاری جهادی کرده است.
به گفته او، در این موقعیت و وضعیتی که کشور عزیزمان ایران دارد، نیرو‌های انسانی آماده به کار زیادی هستند که نیاز به توجه ویژه دارند؛ بنابراین هر کاری که در راستای اشتغالزایی برای آن‌ها انجام شود کار جهادی محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرک گویم با تاکید براینکه اجر و ثواب کار جهادی نزد خدا بسیار بالاست، گفت: با توجه به اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم مهمترین امر در جامعه امروز، اشتغالزایی و فعالیت‌های اقتصادی است.
حجت الاسلام والمسلمین خادم همچنین فعالیت‌های تولیدی شرکت ماهان را بسیار خوب و دانش بنیان توصیف کرد و گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری امروز نباید نسبت به جهاد تبیین بی تفاوت بود؛ چرا که بعد از جهاد اقتصادی، ما در مرحله جهاد تبیین قرار داریم.
او به نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در جهاد تبیین اشاره و گفت: بایستی رسانه‌ها و صدا و سیما در ارائه کار‌های جهادی و اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا ارزش کار بیش از آن چه که هست به جامعه ارائه شود.
امام جمعه شهرک گویم گفت: رسانه‌های بیگانه با تبلیغات آنچنانی تلاش می‌کنند افراد جامعه ما را فریفته کنند و گاهی اوقات یک کار خوب توسط افراد کشور عزیز خودمان ارائه می‌شود، ولی به علت‌های مختلف درست تبیین نمی‌شود و ما قافیه را می‌بازیم.
در پایان این مراسم، قاسم شفیعی کارشناس فروش محصولات کارخانه در خصوص کیفیت قطعات نیز توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توسعه اشتغال در گویم