مراکز معاینه فنی خودرو زیر ذره‌بین بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت فارس
مراکز معاینه فنی خودرو زیر ذره‌بین بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت فارس

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در فرآیند بازدید و برخورد با مراکز معاینه فنی خودروها در آستانه تعطیلات نوروزی از افزایش تعداد بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده در اسفند ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛مهدی حسنی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس
با بیان اینکه در ایام پایانی سال و شروع تعطیلات نوروزی، تقاضا برای مراکز معاینه فنی خودرو افزایش یافته است، مطرح کرد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، حجم مسافرت‌ها افزایش یافته است و بر همین اساس بازرسان این سازمان نیز نظارت خود را از مراکز معاینه فنی تشدید کردند تا ضمن بازرسی با متخلفانی که در این زمینه اقدام به گرانفروشی و تخلف می‌کنند، برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا یکی از مراکز که بابت نادیده گرفتن نواقص برخی از خودروهای معیوب اقدام به اخذ مبلغی اضافه‌تر از نرخ مصوب می‌نمود، شناسایی و با تشکیل برگ گزارش تخلف جهت اعمال قانون به اداره کل تعزیرات استان معرفی گردید.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس در رابطه با رشد بازرسی‌ها و تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان صنوف مختلف، اعلام کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده توسط این سازمان در اسفند ماه جاری با رشد ۱۳ درصدی از ۷۴۵۶ مورد در سال ۹۹ به ۸۳۹۷ مورد در سال جاری رسیده است. همچنین در اسفند ماه سال ۹۹ تعداد تخلفات مکشوفه ۱۰۸۰ مورد بوده که این میزان در اسفند ماه سال جاری با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده و به ۱۹۳۸ مورد تخلف رسیده است.

حسنی در رابطه با سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات صنفی، گفت: همشهریان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه دریافت رسیدگی به تخلفات اقتصادی موارد تخلف را به همکاران ما منعکس کنند تا بر اساس قانون برخورد قانونی با لازم صورت بپذیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مراکز معاینه فنی