مشکلات حمل و نقل عمومی بین شهری را دریابید
مشکلات حمل و نقل عمومی بین شهری را دریابید

به گزارش پگاه خبر؛مردم ایام نوروز را برای رفتن به سفر انتخاب می‌کنند که خستگی یک سال را از تن بیرون کنند، به دید و بازدید اقوام در شهرهای مختلف بروند و از این تعطیلات اجباری کاری و تحصیلی خود و فرزندانشان لذت کافی را ببرند. متاسفانه در کشور ایام نوروز به دلیل حجم گسترده […]

به گزارش پگاه خبر؛مردم ایام نوروز را برای رفتن به سفر انتخاب می‌کنند که خستگی یک سال را از تن بیرون کنند، به دید و بازدید اقوام در شهرهای مختلف بروند و از این تعطیلات اجباری کاری و تحصیلی خود و فرزندانشان لذت کافی را ببرند.
متاسفانه در کشور ایام نوروز به دلیل حجم گسترده سفرها از کیفیت سفرها کاسته می‌شود و بسیاری از مردم لذت سفر و استفاده از فرصت یکسان را از دست می دهند .
مدیریت در حوزه حمل و نقل مسافر و تمشیت امور بنحوی که مردم در سخنی نباشند چندان امر پیچیده ای نیست و سالهای گذشته شاهد بودیم که با فعالیت جهادی و پای کار بودن مدیران حوزه حمل و نقل مسافر ،محدودیتها و مشکلات مردم چشمگیر نبود .
در آستانه پایان سال و آغاز سال جدید چنان سامانه های مسافربری اعم از قطار هواپیما و اتوبوس قفل شده که در چند روز اخیر امکان جابجایی هموطنان بخصوص از پایتخت و مراکز استانها با سختی مواجه شده است .
مدیریت کلان کشور بخصوص مجموعه وزارت راه و شهرسازی منجمله سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در مدیریت ناوگان مسافری باید در این ایام با حساسیت فراوان و رصد لحظه ای نیازمندی های مردم پاسخگوی مشکلات باشند .

از جمله راهکارهای پیشنهادی: تشکیل ستادی بمنظور افزایش ناوگان و بهره گیری از تجهیزات و امکانات ناوگان مسافرتی دستگاههای دولتی و نظامی است ،همچنین پیش بینی لازم در حوزه حمل و نقل ریلی که مع الاسف در روزهای اخیر شاهد ضعف و بی تفاوتی مسولین ذیربط بودم .
مشاهدات نگارنده از مشکلات سفر و عدم توجه مدیران به نحوی است که می توان گفت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در کنار زحمات و تلاشهای راهداران عزیز و پرتلاش باید بجای تعطیلی بخش های ستادی و برنامه ریزی نسبت به حضور و خدمت رسانی توجه کافی داشته باشند .
اظهارات و مصاحبه اخیر امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مغایر با وضع موجود و نشان دهنده بی تفاوتی وی به مشکلات مردم در حوزه سفرهای نوروزی و حمل و نقل عمومی است .

امید که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاههای ناظر در وزارت راه و شهرسازی نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند .

ابراهیم عباسی

انتهای پیام/

مشکلات حمل و نقل عمومی