بازارها نقش اساسی و محوری در حوزه‌های مختلف اقتصاد شهری دارند
بازارها نقش اساسی و محوری در حوزه‌های مختلف اقتصاد شهری دارند

مراسم یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس و شهید شاخص سال ۱۴۰۰ اصناف کشور، شهید نوازالله رنجبر با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روسای اتاق اصناف و همچنین بسیج اصناف استان فارس و جمعی دیگر از مسئولین ملی و استانی در محل سالن همایش‌های اتاق اصناف فارس برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با تاکید بر اهمیت رعایت موارد شرعی در حوزه‌های مختلف اصناف، مطرح کرد: در گذشته مرسوم بود که اول فقه و بعد تجارت که در این راستا لازم است وظایف شرعی خود را در صنوف مختلف انجام دهیم.

وی گفت: بازارها در گذشته نقش اساسی و محوری در حوزه‌های مختلف اقتصاد شهری داشته‌اند و در تحولات مختلف سیاسی و اجتماعی هم نقش‌آفرین بوده است.

ایمانیه با بیان اینکه کشور نیازمند ایجاد اشتغالزایی است، افزود: باید کمک کنیم تا با تولید و تقویت تولیدکنندگان ایرانی بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه مبارزه با قاچاق کالا است تا اقتصاد ملی رونق بگیرد.

استاندار فارس در رابطه با اهمیت کاهش نرخ تورم با تکیه بر توان تولید ملی، اظهار داشت: باید اهل معامله عاشقانه با خدا باشیم تا بتوانیم با حمایت اصناف، تجار و بازاریان در حوزه های مختلف تولید و اشتغال سهم بسزایی داشته باشیم.

بازارها نقش اساسی

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه اصناف جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارند، مطرح کرد: اصناف کشور در بخش‌های مختلف عرضه محصولات و خدمات و همچنین مدیریت حوزه کسب و کار به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌اند.

وی گفت: نظام عرضه و تقاضا در یک فرآیند تعریف شده نیازمند مدیریت است که ساختار اصناف و اتحادیه‌ها در مشاغل گوناگون نیز تعهد دولت را به انجام وظایف قانونی خود تسهیل کرده است.

ایزدی با اشاره به نقش‌آفرینی اصناف، تجار و بازاریان در بخش تولید و خدمات، اظهار داشت: فعالیت‌ اصناف و اتحادیه‌ها باید نظام‌‌مند و با یک نگاه توسعه‌یافته باشد؛ چراکه افزایش نرخ تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی نظام و انقلاب محسوب می‌شود که بایستی به صورت هدفمند پیگیری شود.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

بازارها نقش اساسی