دستور کار بهسازی بافت منطقه یازده شیراز
دستور کار بهسازی بافت منطقه یازده شیراز

به گزارش پگاه خبر؛شهرام سبزیان فرد،شهردار منطقه ۱۱ شیراز،چهارشنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در سه حوزه خدمات شهری، فضای سبز و عمرانی شهرداری منطقه یازده شیراز پرداخت و با بیان اینکه تنها چالش این منطقه بهسازی محلات است، افزود: این منطقه دارای یازده محله و ۷ بافت فرسوده است و […]

به گزارش پگاه خبر؛شهرام سبزیان فرد،شهردار منطقه ۱۱ شیراز،چهارشنبه ۲۵ اسفند در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در سه حوزه خدمات شهری، فضای سبز و عمرانی شهرداری منطقه یازده شیراز پرداخت و با بیان اینکه تنها چالش این منطقه بهسازی محلات است، افزود: این منطقه دارای یازده محله و ۷ بافت فرسوده است و در صورتیکه برنامه ریزی لازم برای بهسازی بافت انجام نشود قطعا طی ۱۵-۲۰ سال آینده با چالش فرسودگی شهری مواجه می‌شود.
سبزیان فرد عنوان کرد: در این راستا طرح تدوین بهسازی محلات در دستور کار قرار گرفت، مقرر شد تا چک لیست جهت محلات تهیه شود و معتقدم باتوجه به اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ کار بسیار خوبی است، اما نباید در یک منطقه تنها ابر پروژه‌ها را ایجاد کنیم چرا که این اقدام موجب می‌شود طی چند سال بافت محلات و معابر شهری را از دست بدهیم.
به گفته او، حوزه فضای سبز این منطقه از عملکرد مطلوبی برخوردار نبود و در منطقه یازده ۳۴ پارک وجود دارد که دو پارک نماز و سایه فرامنطقه‌ای است و ۳۲ پارک محله‌ای کوچک وجود دارد که بهسازی و نگهداری آن‌ها برای منطقه‌ای که با هدف تغییر رویکرد حوزه خدمات شهری قدم بر می‌دارد، کار سنگینی است؛ لذا با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بهسازی فضای سبز منطقه در دستور کار قرار گرفت.
سبزیان‌فرد به اقدامات انجام شده در حوزه تأسیسات شهری هم اشاره کرد و گفت: یکی از نواقص موجود در این منطقه، تاریکی برخی از معابر و خیابان‌ها بود و باتوجه به اینکه تأمین روشنایی معابر برعهده شرکت توزیع نیروی برق می‌باشد، اما در اجرای برخی طرح‌ها شهرداری مکلف به اجرای طرح روشنایی است و در راستای گلایه شهروندان از این موضوع اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.
شهردار منطقه یازده شیراز به اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اشاره و گفت: در این حوزه در مجموع تعداد ۲۰ پروژه فعال در سطح منطقه درحال اجراست و برای سال آینده ۳۰ پروژه در دستور کار است.
این کارشناس حوزه شهرسازی همچنین به بودجه عمرانی منطقه اشاره و گفت: بودجه عمرانی منطقه امسال ۵۴ میلیارد تومان بود که با بودجه متمم به ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالیست که برای سال ۱۴۰۱ بودجه پیشنهادی ۳ برابری به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان داده شده و هنوز تأیید آن ابلاغ نشده است. اما ضرورت کار در منطقه، ما را بر آن داشت تا برای سال آینده افزایش سه برابری بودجه را داشته باشیم.
سبزیان فرد گفت: طی سه ماه گذشته تلاش شد با توجه به مشکلاتی که وجود داشت اجرای پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و ساخت باغ بانوان مهر بانو، اجرای ارتقاء روشنایی مسیر ساحلی شهرداری، ساخت کتابخانه در خیابان فال اسیری، ساخت دو فرهنگسرا در قالب پردیس کتاب و پردیس هنر، ساخت دو سالن ورزشی به دلیل کمبود سرانه ورزشی در این منطقه و همچنین نیازمندی منطقه در چهار محور جهت اجرای عملیات لوله گذاری با بودجه پیش بینی شده ۲۳ میلیاردی، پیاده رو سازی و کف سازی چهار محور در منطقه و اجرای خیابان‌های الگو از اصلی‌ترین شاخصه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی در سال آینده است.

شهردار منطقه یازده شیراز همچنین در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پروژه پردیس تئاتر نصر، گفت: باتوجه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه، اجرای عملیات ساخت پردیس تئاتر نصر از خرداد ماه ۱۴۰۰ متوقف شده بود و پیمانکار قرار داد خود را در این زمان به دلیل مسائل فنی و حقوقی که وجود داشت، فسخ کرد.
سبزیان فرد ادامه داد: در اوایل اسفند در سیستم PMIS شهرداری درخواست خود را برای ادامه پروژه اعلام کردم که در این خصوص برآورد دوباره هزینه‌ها جهت تکمیل و تجهیز این پروژه انجام شد و هم اکنون در حال تأیید مالی می‌باشد و امید است پس از ایام عید عملیات تکمیل و تجهیز آن پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آغاز شود.
این مقام مسئول گفت: اعتقاد دارم در پروژه‌های عمرانی از واگذاری پروژه‌ها تا حد امکان باید فاصله گرفت و این نیاز احساس می‌شود که باید برخی از پروژه‌های شاخص در شهرداری را به سازمان عمران محول کرد چرا که برای پروژه‌ای اینچنینی بایستی نظارت و اجرا توسط معاونت فنی انجام شود.

سبزیان همچنین از آمادگی این منطقه در استقبال از مسافران نوروز خبر داد و گفت: در این راستا ۴ پارک جهت نصب چادر برای مسافرین پیش بینی شده، اما در سطح منطقه کمپ اقامتی برای اسکان مسافرین نوروزی ایجاد نشده است. همچنین اتوبوس‌های گردشگری حوزه‌های اجتماعی در پارک‌ها جهت استفاده مسافرین مستقر می‌شود.

انتهای پیام/ناصر اشرف

دستور کار بهسازی