ارتقاء جایگاه شهر شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت (ع)
ارتقاء جایگاه شهر شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت (ع)

به گزارش پگاه خبر؛در پنجاه‌ودومین صحن علنی شورای شهر شیراز با ۱۶ دستورکار و ۲ نطق پیش از دستورشرح وظایف کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع)، زیارت و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب رسید. هدف از تشکیل این کمیسیون تلاش برای ارتقاء جایگاه شهرمقدس شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت (ع) و […]

به گزارش پگاه خبر؛در پنجاه‌ودومین صحن علنی شورای شهر شیراز با ۱۶ دستورکار و ۲ نطق پیش از دستورشرح وظایف کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع)، زیارت و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب رسید.
هدف از تشکیل این کمیسیون تلاش برای ارتقاء جایگاه شهرمقدس شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت (ع) و همچنین قطب گردشگری و زیارتی کشور با بهره‌مندی ازظرفیت تمامی کمیسیون‌های شورا، معاونت‌ها، سازمان‌ها و سایر امکانات شهرداری و همچنین سایردستگاه‌های دولتی است.
همچنین لایحه شهرداری برای اصلاح ردیف‌های درآمدی بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری به تصویب اعضای شورا رسید.
در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره الزام شهرداری به اخذ تأییدیه از نمایندگان شورا برای برداشت و هزینه کرد از محل درآمد حاصل از درآمد حاصل از ستاد باغات به تصویب رسید که براساس این مصوبه هر گونه برداشت و هزینه کرد از محل درآمد حاصل از کد بودجه‌ای درآمد حاصل از ستاد باغات منوط به اخذ تائیدیه از نمایندگان شورا است.
همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز برای پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت جشن نیکوکاری به تصویب رسید که براساس آن به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت جشن نیکوکاری از ردیف اعتباری ۱۵۰۲۰۸ بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت نقدی و غیرنقدی اقدام کند و شهرداری شیراز موظف است تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ گزارش هزینه کرد را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.
در ادامه طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا درباره همایش شهرسازی و معماری با عنوان «رواق سومین حرم» به تصویب رسید که از زمان لازم الاجرا شدن این مصوبه کلیه مصوبات قبلی مرتبط و مشابه با این مصوبه در حوزه شهرسازی از درجه اعتبار ساقط است و شهرداری شیراز مکلف است عنوان این همایش «رواق سومین حرم» را به نام شهرداری شیراز در مراجع قانونی ذی‌صلاح ملی و فراملی ثبت کند.
در پایان طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، درباره الزام شهرداری به تهیه و ارائه لوایح برای اصلاح فرآیند انتخاب مهندسین ناظر، واگذاری و نظارت پروژه‌ها به دفاتر و شرکت‌های حقوقی و صدور دو پروانه مجزا (پروانه شهرسازی و اجرایی) به تصویب رسید.
براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است به جهت ضرورت اصلاح فرآیند، کوتاه شده زمان انتخاب مهندسین ناظر، عدالت در واگذاری نظارت، شروع نظارت، پرداخت حق‌الزحمه ناظرین به‌صورت تدریجی و سایر موارد به شرح زیر اقدام کند: با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، موضوع انتقال نظارت اشخاص حقیقی (مهندسین ناظر) بر پروژه‌های بزرگ و ویژه به دفاتر حقوقی و شرکت‌های حقوقی مشاور طراحی دارای صلاحیت را بررسی و ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.
همانند سایر کلانشهر‌ها (از جمله تهران) صدور دو پروانه شهرسازی و اجرا به‌عنوان جایگزین پروانه ساختمانی را بررسی و ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه لایحه‌ای تدوین و به شورا ارائه کند و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس اصلاح فرآیند انتخاب مهندسین ناظر در ساختمان‌های عادی و ویژه را با لحاظ موارد فوق‌الذکر بررسی و طی لایحه‌ای ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه به شورا ارائه کند.
همچنین شهرداری در لایحه خود به صورت شفاف میزان سهمیه رایگان و تشویقی مهندسی بنا‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درمانی و ورزشی را مشخص کند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

ارتقاء جایگاه شهر شیراز