ذخیره‌سازی، و توزیع میوه شب عید برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود
ذخیره‌سازی، و توزیع میوه شب عید برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود

ستاد تنظیم بازار استان فارس به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رئیس جهاد کشاورزی فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی با هدف هماهنگی لازم در خصوص تامین و توزیع و همچنین نحوه قیمت‌گذاری میوه شب عید در بازار مصرفی برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و دبیر ستاد تنظیم بازار استان فارس در رابطه با نقش حاکمیتی نسبت به تامین و توزیع مناسب کالا و خدمات به متقاضیان، مطرح کرد: هر گونه تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه تامین، تنظیم و توزیع محصولات بر عهده ستاد تنظیم بازار در سطح کشور و استان است که با در نظرگرفتن ملاحظات لازم و اهمیت نیاز مصرف‌کنندگان کالاهای اساسی و ضروری، اختیارات این حوزه تفویض خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز در عرضه محصولات به ویژه میوه شب عید نیز بایستی اقدامات لازم را انجام بدهیم، گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام و مناسبت‌های خاص نظیر نوروز باستانی، طرح خرید، ذخیره‌سازی، و توزیع میوه شب عید برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

ایزدی افزود: در این زمینه ضرورت دارد تا این فرآیند بر اساس مطالعات و بررسی‌های میدانی در بازار جهت ارائه محصولات و خدمات مناسب به مصرف‌کنندگان باشد.

رئیس سازمان صمت فارس در خصوص نحوه تامین و توزیع محصولات مورد نیاز بازار به مصرف‌کنندگان، اظهار داشت: محاسبه قیمت اجناس جهت عرضه به متقاضیان باید بر اساس کیفیت باشد و تصمیم‌گیری در این زمینه منوط به نظر کارشناسی در معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ملاک عمل قرار بگیرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید توسط سازمان تعاونی روستایی بر اساس مقدار خرید و ذخیره‌سازی انجام شده میوه‌های تنظیم بازاری با قیمت پایین‌تر از بازار عرضه خواهد شد که شیوه نامه اجرایی آن تعیین شده  است و متولیان بر اساس آن عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ذخیره‌سازی