فناوری‌‌های نوین در فارس از اولویت‌های مجموعه مدیریتی استان است
فناوری‌‌های نوین در فارس از اولویت‌های مجموعه مدیریتی استان است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری‌‌های نوین در فارس جز اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اغلب فناوری‌‌های نوین مورد استفاده وارداتی بوده، تاثیر به‌کارگیری آنها مقطعی و دارای عمر کوتاه بوده و مسیر استان در دوره جدید مبتنی بر تقویت و توسعه فناوری دانش‌بنیان است.  وی ادامه داد: […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری‌‌های نوین در فارس جز اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اغلب فناوری‌‌های نوین مورد استفاده وارداتی بوده، تاثیر به‌کارگیری آنها مقطعی و دارای عمر کوتاه بوده و مسیر استان در دوره جدید مبتنی بر تقویت و توسعه فناوری دانش‌بنیان است.

 وی ادامه داد: این موضوع در کنار مدیریت و استفاده از فناوری‌‌های موجود وارداتی دنبال می‌شود و با اولویت دادن، سعی می‌شود حرکت جمعی نهادها و سازمان‌های دولتی به علاوه بخش‌های فعال خصوصی به سمت ایجاد یک زیست‌بوم دانش‌‌بنیان باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان به لحاظ وجود دانش و بسیاری از زمینه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین، غنی و دارای ظرفیت بالایی است، افزود: این استان همیشه جز پیشرفته‌‌ترین استان‌ها در حوزه‌های جدید فناوری، زیست فناوری، فناوری‌‌های ارتباطی، فناوری‌‌های حوزه الکترونیک و روباتیک بوده است.

ایمانیه افزود: در این نظام ارتباطی جدید، سازمان‌های مرتبط با دولت مکلف هستند تدریجا نیازهای آینده خود را در افق کوتاه‌مدت با رعایت اولویت نوآوری و فناوری آن حوزه برآورده کنند.

وی گفت: دانش انباشته و پیشرفت‌های آزمایشگاهی زیادی که در زمینه نانو، فناوری‌‌های هوشمندسازی و فناوری‌‌های شهری در استان وجود دارد و از طرفی نیروی جوان خلاق بااستعداد باید در مسیر رو به آینده و با تمرکز بر فناوری‌‌های نوین دنیا به‌‌کار گرفته شوند.

استاندار فارس اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن ذخایر دانشی به فناوری‌‌های نوظهور و قابل استفاده آینده معقول و منطقی، در اولویت اقتصادی استان قرار دارد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

فناوری‌‌های نوین