پاسخ به مطالبات مردمی و فرهنگ‌سازی در راستای انجام وظایف مسئولان
پاسخ به مطالبات مردمی و فرهنگ‌سازی در راستای انجام وظایف مسئولان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به همراه معاونان و کارشناسان آن دستگاه دولتی با حضور در میز پاسخگویی مسئولان که توسط هیئت و مرکز فرهنگی مذهبی خادمین عاشقان ثارالله شیراز برگزار شد به مطالبات مردمی پاسخ داد و به اهمیت و تبیین فرهنگ‌سازی، تعهد و عمل به تکالیف دینی در راستای انجام وظایف در بین مسئولان تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در جامعه اسلامی، مطرح کرد: ارتباط بین مسئولان و مردم بسیار تاثیرگذار است که توجه به آن می‌تواند فضا و فرصت مطالبه‌گری را در قالب یک نظام اجتماعی برقرار سازد.

وی با اشاره به ساختار دولت دوره سیزدهم مبتنی بر مردمی بودن، اظهار داشت: دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور محترم اساس تشکیل کابینه خود را در مردمی بودن آن اعلام کردند که در این زمینه ضرورت دارد تمام دستگاه‌های اجرایی به پیرو این رویکرد در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی نیز با ارتباطات فراگیر و پاسخگویی، زمینه‌ساز عدالت اجتماعی باشند.

ایزدی در رابطه با اهمیت پرسشگری ملت و پاسخگویی دولت، گفت: پاسخگویی یکی از محورهای اساسی دولت‌ها به شمار می‌رود که تحقق آن نیز سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه فرهنگ پاسخگویی به اعتلای فرهنگی و احیای ارزش‏‌های دینی کمک خواهد کرد، اذعان داشت: در زمینه صنعت، معدن و تجارت که با زندگی روزمره جمعیت قابل توجهی از مردم گره خورده است ارتباط داشتن با آحاد جامعه می‌تواند دستاوردهای مختلفی در حوزه فرهنگ و اقتصاد و همچنین عمل به تکالیف مذهبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تقویت مدیریت حاکم بر هر دستگاهی داشتن ارتباط مستمر و مداوم با مردم است تا نسبت به مهمترین خواسته‌های مطرح در سطح جامعه آگاهی پیدا کنند و با مشارکت و تعامل با آن‌ها درصدد رفع مشکلات باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پاسخ به مطالبات مردمی