اجرای پروژه توسعه گندله‌سازی مجتمع فولادغدیرنی ریزباحضور مدیران ارشداستان
اجرای پروژه توسعه گندله‌سازی مجتمع فولادغدیرنی ریزباحضور مدیران ارشداستان

آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه طرح توسعه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با حضور مدیرعامل این مجموعه، مدیرکل امور مجلس وزارت دفاع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، نماینده ولی فقیه و فرماندار این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان ملی و محلی در محل این پروژه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به میهمانان مدعو در رابطه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این مجموعه تولیدی، مطرح کرد: در مسیر تولید علارغم مشکلات متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله آب و برق و سایر زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد و توسعه طرح و برنامه‌ها که با حداقل راندمان و ظرفیت انجام می‌گرفت اما با همت بلند همکاران و همراهان ملی و محلی کار کردن در مجتمع فولاد غدیر متوقف نشد.

وی سلامت مالی و شفافیت در مدیریت این کارخانه در سطح ملی را حائز اهمیت دانست و در این زمینه گفت: این مجمتع در حوزه فروش محصولات با عرضه آن در بورس به عنوان یک واحد تولیدی پیشرو در سطح کشور شناخته شده است که مطابق با دستورالعمل‌ها و ضوابط لازم این رویه انجام شود.

مصطفی‌پور افزود: همچنین بیشترین و بالاترین نرخ در بورس را مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز دارد که نشان از شفافیت مالی در این کارخانه است.

وی در رابطه با میزان ذخیره خوراک و افزایش سرمایه در این مجموعه، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن خوراک را ذخیره‌سازی کرده‌ایم و میزان سرمایه لازم را به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش داده‌ایم که برای اجرای طرح‌های توسعه نیازمند حتی تامین اعتبار از طریق بانک‌های عامل نظیر ملی، ملت و تجارت جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز هستیم.

اقدامات انجام شده در بخش عمران، بهبود وضعیت فولادسازی، تصفیه پساب صنعتی و تصفیه فاضلاب شهر نی‌ریز، برگزاری فرآیندمحور آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه شیراز، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی با ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی و موارد دیگر از جمله مواردی بود که مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این مراسم به آن اشاره کرد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رابطه با دغدغه و خواسته‌های روحانیون این شهرستان مبنی بر ایجاد صنایع پایین‌دستی در این منطقه، گفت: قطعا یکی از اهداف اصلی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز و مردم و همچنین مسئولان ملی و محلی تلاش برای ایجاد صنایع پایین‌دستی و بالادستی جهت تکمیل زنجیره است که با توجه سیاست‌های در پیش گرفته قطعا ما در آینده شاهد جذب سرمایه لازم برای تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف خواهیم بود.

وی در رابطه با اهمیت جذب سرمایه در واحدهای تولیدی به ویژه در صنایع و معادن بومی هر منطقه، اظهار داشت: با توجه به ضرورت صنعتی شدن فارس به دلیل کمبود منابع آبی لازم در بخش کشاورزی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و منحصربفردی که در نقاط مختلف استان وجود دارد در تکمیل زنجیره ارزش صنایع بزرگ ما طرح و برنامه‌های تخصصی و هدفمند و همچنین جذب جریان سرمایه بسیار اهمیت دارد که در این مجتمع به دلیل شفافیت عملکرد و در پیش گرفتن مسیر حرفه‌ای در پیشبرد امور نیز این فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی فراهم شده است.

ایزدی در رابطه با ظرفیت تولید، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی طرح توسعه مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در احداث گندله‌سازی، بیان کرد: این طرح توسعه به میزان ۳۰۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع پیشین و پسین در این منطقه بسیار اهمیت دارد، مطرح کرد: تلاش داریم با یک برنامه زمان‌بندی مشخص در راستای تکمیل زنجیره ارزش در بخش تولید بتوانیم صنایع مختلف را این منطقه ایجاد و توسعه بدهیم.

وی گفت: این پروژه باید به عنوان یک الگو در بین مردم معرفی بشود تا ضمن اشتغالزایی باعث درآمدزایی برای افراد بومی باشد.

طهماسبی توجه به سلامت مردم و حفظ محیط‌زیست را یکی از خواسته‌های مهم مردم دانست و در این باره گفت: لازم است آلایندگی در زمینه کاهش آلایندگی صنایع و کاستن آثار مخرب زیست‌محیطی نیز از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا بکارگیری شود تا سلامت مردم منطقه با تهدید مواجه نشود.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

اجرای پروژه توسعه گندله‌سازی