ظرفیت‌های معدنی فارس به تقویت اقتصاد استان در صنعت ساختمان
ظرفیت‌های معدنی فارس به تقویت اقتصاد استان در صنعت ساختمان

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: استفاده از ظرفیت‌های معدنی فارس به تقویت اقتصاد استان در صنعت ساختمان کمک خواهد کرد.

به گزارش پگاه خبر؛مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: استفاده از ظرفیت‌های معدنی فارس به تقویت اقتصاد استان در صنعت ساختمان کمک خواهد کرد.

امیر حسین جمشیدی گفت: استان فارس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای را در صنعت ساختمان داراست که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به منابع طبیعی، نیروی انسانی، سرمایه‌های مردمی، نیرو‌های متخصص وخدمات فنی مهندسی و نیز وجود کارخانه‌های تولید مصالح و تجهیزات اشاره کرد.

به گفته او شناسایی ۳۷ نوع ماده معدنی در فارس و برداشت ۲۳ نوع ماده معدنی از معادن موجود در استان شامل انواع سنگ‌های تزیینی و نما انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، وجود ظرفیت‌های سنگ آهک در شمال، شمال شرق و شرق استان، کشف ذخایر دولومیت در جنوب فارس و منابع عظیم انواع مصالح ساختمانی از جمله ظرفیت‌های معدنی فارس در حوزه صنعت ساختمان است. شناسایی دقیق این ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها به تقویت بنیان اقتصاد استان در این حوزه کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: از نگاهی دیگر توسعه و مدیریت نیروی انسانی، بخشی اساسی در صنعت ساخت و ساز است. امروزه نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع موجود در فرآیند ساخت و ساز جهت اجرای موفقیت آمیز آن شناخته می‌شود و بی شک مدیریت صحیح منابع انسانی، عاملی موثر برای بهبود عملکرد تمام پروژه‌های عمرانی است.

جمشیدی گفت: در بسیاری از کشور‌ها خروجی تولید صنعت ساخت و ساز به منزله نیمی از سرمایه ناخالص و ۳ تا ۸ درصد از مجموع تولید است که در این خصوص باید یاد آور شویم که رونق صنعت ساختمان با فاکتور جذب سرمایه ارتباط مستقیم دارد؛ از آنجا که بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌های موجود در این حوزه آورده بخش خصوصی است، نقش سرمایه‌های مردمی نیز به عنوان یک ظرفیت عظیم در رونق این صنعت بی بدیل است.

او می‌گوید: در این خصوص بهره گیری از ظرفیت شبکه متخصصان حوزه ساخت و ساز و افراد فنی صاحب صلاحیت با ارتقای بهره وری در صنعت ساختمان ارتباط مستقیم دارد. در این زمینه می‌توان از زنجیره نیروی‌های متخصص به عنوان یک توانمندی بی بدیل، برای افزایش بهره وری در این صنعت استفاده کرد.

جمشیدی گفت: البته در این زمینه ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت، ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه‌های ساخت، سبک سازی، افزایش مقاومت وعمرمفید ساختمان‌ها و نیز بهبود الگوی مصرف انرژی بیش از پیش مطرح است. در این راستا ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی و آشنایی آن‌ها با فناوری‌ها و مصالح جدید ساختمانی و نیز تغییر شیوه در اجرای ساختمان‌ها از روش‌های سنتی به صنعتی و استفاده از فناوری‌های نوین ضروری و لازم الاجراست.

انتهای پیام/سمیه یگانه

ظرفیت‌های معدنی