اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی در اولویت قرار گیرد
اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی در اولویت قرار گیرد

نمایندگان مجلس دولت را مکلف به پرداخت اولویت‌دار اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی بعد از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل بازنشسته کردند.

به گزارش پگاه خبر؛نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره (۱۰) به پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که توسط ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز مطرح شد، با ۱۶۴ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
براساس بند پیشنهادی الحاقی به تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد تخصیص در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع بودجه عمومی حداقل برابر باشد و در پایان سال حداقل ۸۰ درصد واگذاری انجام شود.
عزیزی در بیان دلایل توجیهی کمیسیون برای این پیشنهاد که بازگشت به قانون بودجه ۱۴۰۰ است، گفت: قوای مسلح باید به عنوان مدافع کشور مورد حمایت و تقویت باشد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: صرف نظر از ظرفیت‌های معنوی امروز نیازمند تجهیز و تقویت بنیه دفاعی هستیم که خود پیام روشنی به دشمنان می‌دهد و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که از عوامل مهم بازدارندگی، توسعه و تجهیز نیروهای مسلح است که در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بوده، در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوبه‌ای داشتیم که به حمایت از نیروهای مسلح می‌پرداخت و اکنون قصد تنفیذ دوباره این موضوع را در لایحه ۱۴۰۱ داریم./

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اعتبارات ردیف‌های بنیه