کارگاه اشتغال زندان مرودشت احداث و به بهره‌برداری می‌رسد
کارگاه اشتغال زندان مرودشت احداث و به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل زندان های فارس در بازدید از زندان مرودشت با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی و زمین کارگاه اشتغال را با حضور مسؤولین فنی اداره کل جانمایی کرد. اسحاق ابراهیمی در جمع کارکنان این زندان گفت: با توجه به اولویت ۸۰ درصدی سازمان در خصوص اشتغال زندانیان، […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل زندان های فارس در بازدید از زندان مرودشت با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی و رفاهی آنان را بررسی و زمین کارگاه اشتغال را با حضور مسؤولین فنی اداره کل جانمایی کرد.
اسحاق ابراهیمی در جمع کارکنان این زندان گفت: با توجه به اولویت ۸۰ درصدی سازمان در خصوص اشتغال زندانیان، لازم است از ظرفیت های موجود استفاده شود تا میزان اشتغال مدنظر سازمان تحقق یابد.
وی اظهار داشت: اشتغال زایی پایدار با هدف درآمدزایی در زندان ها مورد تأکید و از اولویت های سازمان می باشد و کارگاه اشتغال و حرفه آموزی در زندان برای این منظور راه اندازی می شود.
مدیرکل زندان های فارس افزود: با راه اندازی و بهره برداری از کارگاه اشتغال زندان مرودشت،  ۱۲۰ نفر از زندانیان می توانند با کسب حرفه و جذب در مشاغل مورد علاقه، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شان و عادت کردن به زندگی اجتماعی، درآمدی نیز برای خود و خانواده هایشان داشته باشند.
مدیرکل زندان های فارس گفت: اساس کار اشتغال در زندان ها، بازپروری است و زندانیان در زندان مرودشت می توانند در رشته های مختلف صنایع دستی، خیاطی، چرم دوزی آموزش بینند و پس از کسب مهارت در شغل مورد نظر مشغول شوند.
ابراهیمی ضمن قدردانی از خیرین مرودشتی که برای ساخت این سوله کارگاهی پیشقدم شده اند، گفت: گاهی وظیفه است که انسان کار خیرش را آشکار و گاهی آن را پنهان سازد خداوند در آیه ۲۷۴ سوره بقره نیز می فرماید: “شایسته است که با پیش قدم شدن و انفاق آشکار، دیگران را هم تشویق به انفاق کرد” و این کار بزرگ خیرین در مرودشت که برای افراد آسیب دیده اجتماع قدم برمی دارند ستودنی است.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و توسعه اشتغال در زندان ها، بزرگترین عمل نیک است چرا که با بازپروری زندانیان و حیات دوباره دادن به آنان، بارقه امید و زندگی در آنان زنده می شود و خودشان را برای زندگی در اجتماع و بازگشت به جامعه آماده می کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کارگاه اشتغال زندان