رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی بارشد هنر صنعت فرش دستباف در کشور
رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی بارشد هنر صنعت فرش دستباف در کشور

رییس مرکز ملی فرش ایران امروز یکشنبه پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ به با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی از شرکت‌های فرش قشقایی‌باف با ظرفیت سالیانه ۴ هزار متر مربع، اشتغال ۴۰۰ نفر و بانو بافت ایلات پارس با ظرفیت سالیانه ۳ هزار متر مربع و اشتغال ۱۰۰ نفر در روستای سلطان آباد و شهرک بزرگ صنعتی شیراز بازدید کردند.

به گزارش پگاه خبر؛در این بازدید فرح‌ناز رافع با حضور در بین قالیبافان ضمن بررسی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قالیبافان مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و تصمیمات اجرایی اتخاذ نمود.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف با اشاره به اهمیت چرخه اقتصادی فعال در کشور، مطرح کرد: با توسعه و رشد هنر صنعت فرش دستباف، مشکلات بیکاری و اقتصادی در کشور مرتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور بافندگان و تشکل‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌ هنر و صنعت فرش دستباف در سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی در شناساندن بیش از پیش فرش دستباف مناطق مختلف ایران زمین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این بازدید ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در رابطه با هنر صنعت فرش دستبافت، مطرح کرد: ایجاد زنجیره ارزش فرش در استان از عمده مطالبات این سازمان در حوزه هنر صنعت فرش دستبافت است که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی را در حوزه فرش دستبافت دارد و در صورت ایجاد بسترهای مناسب و تامین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز زمینه برای سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه اهمیت ایجاد شرایط توسعه صنعت فرش دستباف در زمینه تولید، خاطرنشان کرد: تأمین مشوق‌های صادراتی و تسهیلات مناسب با نرخ بهره کم برای تولید‌کنندگان  و خریداران از عوامل موثر در توسعه و ارتقاء هنر صنعت فرش دستباف در استان می باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

رفع مشکلات بیکاری