برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران راه اندازی کارخانجات تعطیل
برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران راه اندازی کارخانجات تعطیل

به گزارش پگاه خبر؛شرایط کارخانجات مخابرات راه دور ایران ، آی تی آی، از پس از واگذاری به بخش خصوصی، جز در یکی دو سال نخست، به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت دولت از محصولات تولیدی و از دست دادن تنها مشتری تولیدات کارخانه در داخل کشور با ورود اجناس چینی، نا توانی مالک […]

به گزارش پگاه خبر؛شرایط کارخانجات مخابرات راه دور ایران ، آی تی آی، از پس از واگذاری به بخش خصوصی، جز در یکی دو سال نخست، به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت دولت از محصولات تولیدی و از دست دادن تنها مشتری تولیدات کارخانه در داخل کشور با ورود اجناس چینی، نا توانی مالک در اداره کارخانه و عدم بر نامه ریزی برای تولیدات به روز و مناسب، رو به وخامت نهاد و در نهایت به ورشکستگی و تعطیلی کارخانه منتهی شد، در حالیکه ۱۳۰۰ کارگر آن در سال ۸۵ مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شدند اما تا اکنون پس از گذشت ۱۵ سال همچنان بخشی از مطالبات آنان پرداخت نشده است.از آغاز دوره جدید مدیریت ارشد استان تا کنون دست کم سه جلسه در تاریخ های ۱۹ مهرماه، ۴ آذر و در نهایت ۱۵ دی ماه با هدف بررسی وضعیت کارخانه آی تی آی، تشکیل شده است. مصوبات همگی این جلسات بر فروش اموال غیر موثر  بر فرآیند تولید کارخانه به جهت پرداخت دیون شرکت و تهیه بخشی از  تجهیزات مورد نیاز کارخانه تاکید می کند.
مالک و سهامدار اصلی کارخانه نیز که در همه این جلسات حضور داشته در انتها قول مساعد داده است که طبق زمان بندی تعیین شده نسبت به انجام مقدمات مزایده این اموال اقدام کند؛ مسئله ای که دقیقا پس از پایان جلسه به فراموشی سپرده شده و از انجام آن شانه خالی می کند.
عملکرد دوگانه مالک و وقت کشی های مداوم وی سبب شده، حل بحران مطالبات بازنشستگان تا کنون که ۱۵ سال می گذرد، به طول انجامد.
در آخرین جلسه، در تاریخ ۱۵ دی ماه، که مسائل کارخانه آی تی آی در دستور کار شورای پیگیری حقوق عامه قرار گرفت، مالک بار دیگر متعهد شد، نسبت به فروش اموال مازاد کارخانه اقدام کند، اما تا کنون که دو ماه از این جلسه میگذرد، هیچ گونه مراجعه ای به شهرداری جهت تغییر کاربری و فروش زمین از سوی وی انجام نگرفته است.

در این راستا، سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس از برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران در مسیر راه اندازی کارخانجات تعطیل از جمله مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) خبر داد و گفت: در مرحله نخست هدف دستگاه قضا  احیا و راه اندازی کارخانه آی تی آی به عنوان یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با همان قدرت و توان سابق است.
حجت الاسلام موسوی به پرداخت دیون کارخانه به ویژه  معوقات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم هدف پرداخت معوقات بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور (آی تی آی ) است و در این راستا، دستگاه قضا با افرادی که در مسیر راه اندازی کارخانه و همچنین  پرداخت معوقات، کارشکنی کرده اند، قاطعانه برخورد کرده است
وی تاکید کرد برخوردها و مقابله تداوم خواهد داشت و در ادامه این مسیر با سایر اخلاگران نیز برخورد خواهد شد.

 محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در جلسه ۲۰ بهمن ماه، با تأکید بر اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل برای ما بسیار اهمیت دارد و طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، بایستی شرایط تولید در این کارخانه‌ها فراهم شود.
وی هشدار داد: در صورتی که مشخص شود واحد‌های تولیدی روند بسیار کند یا غیر معمول داشته باشند از طریق قوه قضاییه برخورد‌های لازم قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

برخورد قاطع دستگاه قضایی