۲۲۰ کانکس و امکان نصب ۲۵۰۰ چادربرای مسافران نوروزی مهیا شده است
۲۲۰ کانکس و امکان نصب ۲۵۰۰ چادربرای مسافران نوروزی مهیا شده است

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در شورای اداری استان فارس اظهار داشت: بعد از دو سال انتظار حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در شهر شیراز داریم و برای آن در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم. وی در توضیح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: از ۱۰ کیلومتری […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در شورای اداری استان فارس اظهار داشت: بعد از دو سال انتظار حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در شهر شیراز داریم و برای آن در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: از ۱۰ کیلومتری ورودی‌های شهر عملیات پاکسازی صورت گرفته، سرویس‌های بهداشتی تعمیر و تجهیز شده، المان‌ها نورپردازی‌ها، تابلوها و پارک‌ها در دست تعمیر هستند.

شهردار شیراز ادامه داد: گلکاری در سطح شهر شیراز آغاز شده و تلاش داریم که از ۲۵ اسفندماه و ورود اولین مسافران نوروزی گلها نمود کافی و زیبایی داشته باشند.

مهندس اصنافی از برپایی غرفه‌های نوروزی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، استقرار نمادها و المان‌های نوروزی و تمهیدات لازم برای میوه و تره‌بار شب عید که در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل است، خبر داد.

وی با بیان اینکه موضوعات ایمنی و خدمات شهری و سد معبر شهرداری شیراز بصورت روزانه شده، تصریح کرد: از ۱۵ اسفندماه مجوز حفاری صادر نخواهد شد و همه حفاری‌ها تا ۲۲ اسفندماه جمع آوری خواهد شد.

این مقام مسئول از آماده‌سازی سه کمپ برای مسافران نوروزی در شهر شیراز خبر داد و گفت: سه کمپ زیباشهر، شهید شیرودی و باغ جنت با ظرفیت ۲۲۰ کانکس برای مسافران نوروزی آماده شده‌اند.
وی افزود: درصورت وقوع بارندگی و کمبود فضا، هماهنگی‌های لازم با نمایشگاه بین‌المللی فارس صورت گرفته و از آن مکان نیز استفاده خواهد شد.

به گفته شهردار شیراز همچنین ۱۱ بوستان در سطح شهر شیراز با امکان نصب ۲۵۰۰ چادر و در صورت لزوم ۱۳ سالن ورزشی شهرداری شیراز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی درخصوص سایر اقدامات صورت گرفته شهرداری شیراز برای ایام نوروز سال آینده عنوان کرد: تورهای گردشگری، خط‌های ویژه از ایستگاه وکیل‌الرعایا به حرمین مطهر و ۱۶ تاکسی برای راهنمایی مسافران و گردشگران با عنوان از من بپرس از جمله دیگر اقدامات شهرداری شیراز برای ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین ۳۵ پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۵۰۰ خودرو در کنار پارکینگ‌های خصوصی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.
مهندس اصنافی موضوع ترافیک را از دیگر مقولات مهم و مدنظر شهرداری شیراز برای ایام نوروز خبر داد و اذعان داشت: در ایام نوروز ترافیک سنگینی را در ساعاتی از شبانه روز خواهیم داشت که با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک شهر شیراز، تمهیداتی را برای برخی معابر، مسیرها و اماکن پربازدید و پرتردد در نظر گرفته‌ایم.
وی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه اماکن و برنامه‌های شهرداری شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.

انتهای پیام/ناصر اشرف

۲۲۰ کانکس