کسب مقام دوم یادداشت درجشنواره استانی ابوذربه مدیرمسئول پگاه خبراختصاص یافت
کسب مقام دوم یادداشت درجشنواره استانی ابوذربه مدیرمسئول پگاه خبراختصاص یافت

چهارمین دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس، با معرفی ۳۵ برگزیده، به کار خود پایان داد.

به گزارش پگاه خبر؛عباس محمدیان پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس با بیان اینکه امروز فصل رویش جشنواره ابوذر و کشف استعدادهاست، اظهار داشت: رسانه‌ها خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب هستند و رهبر معظم انقلاب بارها بارها بر تشکیل جبهه رسانه تاکید کردند چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری به قدرت رسانه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه دشمن جنگ تبلیغاتی را علیه نظام شروع کرده است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند وحدت گفتمانی مسئولان و نخبگان و پاسخگویی مسئولان را تقویت کنند  هرچند باید بر این نکته اذعان داشت که در فرایند تشکیل جبهه رسانه عقب هستیم و استقلال رسانه خدشه‌دار شده است.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه‌ای می‌تواند مطالبه‌گر باشد که مستقل باشد، افزود: رسانه‌ای که وابستگی سیاسی دارد در حرکت رو به جلو خود باید بازنگری داشته باشد، به قدرت رسانه در این برهه از زمان نیاز داریم و وابستگی رسانه‌ها سبب انزوای جامعه می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه رسانه‌ها باید کار جمعی را در دستور کار قرار دهند، بیان کرد: شرایط جهادی کشور امروز باید محور رسانه‌ها باشد و باید در فرایند نخبه‌پروری برنامه داشته باشیم، رسانه‌ها در روایت صحیح و جهاد تبیین خط شکن باشند چراکه در حال حاضر دشمن به دنبال این است که تعارضات هویتی را تبدیل به جنگ تمدنی کند.
وی با بیان اینکه مسائل امور فرهنگی و اجتماعی از طریق جبهه رسانه باید قابل حل باشد، عنوان کرد: در یک محوریت کلی رسانه‌ها ذائقه مخاطبان را سیاسی کردند در صورتی که از تبلیغ فرهنگ ناب غفلت کردیم و بر طبل سیاسی زده می‌شود رسانه‌ها باید این راه را دنبال کنند که در خدمت هیچ جریانی قرار نگیرند.
رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها باید هویت دین و استقلال کشور را به رخ بکشند چراکه امنیت پایدار را رسانه‌ها می‌توانند محقق کنند، گفت: رسانه‌ها مثل دماسنج اجتماعی عمل کنند و اجازه ندهند عدد غیرواقعی دیده شود.
محمدیان با بیان اینکه آرزو داریم در جنگ روایت‌ها پیروز میدان باشیم، افزود: در جنگ روایت‌ها عقب هستیم رسانه باید در این زمینه ورود کند، امروز در جوامع بین‌الملل سر خط تمام رسانه‌ها جنگ روسیه و اکراین است  ظرف۲۴ ساعت تمام مستندسازان وارد اکراین شدند تا روایت خود را از این جنگ ارائه کنند.
وی با بیان اینکه در روایت سازی باید نقشه راه داشته باشیم، گفت: باید در محتوا به یک افقی برسیم که تمام جامعه مخاطب به جای اینکه در فضای مجازی اسیر شوند به رسانه روی آورند، این کلیدواژه فقر محتوایی را رسانه‌ها چاره‌اندیشی کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه‌های برخط، روزنامه‌ها و فضای مجازی ابزار و بستر هستند گفت: فرق ما با جریان غرب‌گرا این است که مروج فرهنگ اسلامی هستیم اما باید عامل به عمل باشیم تا تاثیرگذاری داشته باشیم
محمدیان با بیان اینکه نخبگان و پیشکسوتان رسانه باید تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند، بیان کرد: بسیج رسانه برای تربیت خبرنگار تراز انقلاب تمام همت خود را به کار‌گیرد.
ابراهیم شیشه‌گر دبیر  جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس نیز با اشاره به محورهای این جشنواره و آثار ارسالی گفت: در محورهای خبر، یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر، فیلم خبری و عکس و بخش خبر جریان‌ساز در مجموع ۴۶۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره در استان فارس ارسال شد که ۳۵ نفر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.
جهش تولید، امیدآفرینی، ظرفیت‌های کشاورزی استان، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، آسیب‌های احتماعی، بیانیه گام دوم، کمک مومنانه، مدافعان سلامت و شهدای رسانه‌ای، سبک زندگی، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی از جمله بخش‌های این جشنواره بود که شیشه‌گر به آنها اشاره کرد.
اسامی برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس
در بخش گزارش مریم مرادی، فاطمه حبیبی و سعیدرضا امیرآبادی عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند همچنین در این بخش محسن نیدانی نیز حائز عنوان شایسته تقدیر شد.
در بخش تیتر سعیدرضا امیرآبادی با تیتر “سرنوشت مرغ ها در انتظار گوسفندان” عنوان نخست، زهرا زارع‌پور با تیتر “آزمایش در آزمایش خصوصی‌سازی مردود شد” عنوان دوم و محمدامین افشارپور با تیتر “شیرازگردی ویروس با اتوبوس” برگزیده سوم شدند.
در بخش مقاله و یادداشت محمد عسلی برگزیده اول،  سید علی اصغر موسوی و ابراهیم عباسی برگزیده دوم ، احمدرضا سهرابی برگزیده سوم و لیلا غضنفری و زهرا حیدری به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.
در بخش مصاحبه نیز فاطمه ایزدی برگزیده اول، آقای جلال‌الدین عرفانی برگزیده دوم، راضیه نجار نفر سوم و همچنین آقای حسین حسن پور به عنوان شایسته تقدیر برگزیده شدند.
در بخش عکس امین برنجکار برگزیده اول، امین فایضی و امیر صادقیان برگزیدگان دوم، رضا قادری و سهیلا ستایش برگزیدگان سوم و احمدرضا مداح و محمدحسین نیکو پور به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.
در بخش «کاریکاتور»، «موشن گرافیک»، صفحه‌آرایی به علت به حد نصاب نرسیدن آثار این جشنواره برگزیده نداشت.
در بخش “خبر جریان‌ساز” سعید پرویزی از خبرگزاری صدا و سیمای فارس و علی فتحی‌فرد از بسیج رسانه مرودشت به دلیل پیگیری جدی مطالبات مردمی در رسانه معرفی شدند.

همچنین پیشکسوت رسانه‌‌ای استان سیروس خلیقی به پاس یک عمر فعالیت رسانه‌ای مستمر و گرامیداشت مرحوم سید حجت‌اله موسوی تصویربردار باشگاه خبرنگاران جوان شیراز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/سمیه یگانه

کسب مقام دوم