دقت اصحاب رسانه به مبانی،پیام به مخاطب درست منتقل می شود
دقت اصحاب رسانه به مبانی،پیام به مخاطب درست منتقل می شود

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهرامروز، ۷ اسفند در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان با بیان اینکه روحانیت و منبر به تعبیر رهبر همیشه یک رسانه بوده و نقش رسانه‌ای را در جامعه سنتی ایفا می‌کردند، اظهارداشت: دغدغه‌های ما و شما مشترک است اما فناوری‌های جدید این سوال را ایجاد می‌کند […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهرامروز، ۷ اسفند در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان با بیان اینکه روحانیت و منبر به تعبیر رهبر همیشه یک رسانه بوده و نقش رسانه‌ای را در جامعه سنتی ایفا می‌کردند، اظهارداشت: دغدغه‌های ما و شما مشترک است اما فناوری‌های جدید این سوال را ایجاد می‌کند که امروز منبر کارآمد است یا خیر؟ بنابراین حرکت ارزشمندی باید بین رسانه و منبرها شکل‌ بگیرد.
وی با بیان اینکه وقتی یک محصول رسانه‌ای را روی آنتن می‌بریم چند کار را با هم تلفیق کرده‌ایم، گفت: در کار رسانه‌ای یک جنبه معرفت‌افزایی است، یعنی آگاهی را افزایش دادن این آگاهی جدید را باید تحلیل کنیم که چگونه شکل می‌گیرد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه بحث دیگر این است که آگاهی را در یک قالب فنی خاص آوردیم که این هنر است، افزود: هر دوی اینها باید کامل و ارزشمند باشند تا کار رسانه‌ای تاثیرگذار باشد.
وی با بیان این پرسش که خروجی روی آنتن تلویزیون یا رادیو یا رسانه‌های ما بر چه پایه‌هایی استوار شده تا آگاهی جدید حساب شود؛ گفت: به مبنای فلسفی تولید پیام در رسانه‌های کم توجهی شده و این کم توجهی سبب شده گاهی مبنای دشمن در رسانه‌ها تکرار شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نخستین مسئله این است که در رسانه‌ها مبنای هستی‌شناختی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مبنای شناخت‌شناسی نکته دوم است، این نگاه که با واقعیت چگونه ارتباط می‌گیریم، در پیام رسانه‌ای تاثیر می‌گذارد. اصحاب رسانه باید مبانی را توجه کنند تا پیام به درستی به مخاطب منتقل شود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در نهایت رویکرد خبر است؛ رویکردها می‌تواند فضای جامعه را متفاوت کند، عنوان کرد: باید در این زمینه مجتهد شویم چراکه مجتهد که فقط برای شرعیات نیست رسانه‌ها نباید به این امور بی‌توجه باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان فارس باید در زمینه فنی رشد کنند، تصریح کرد: همه تیم خبری باید رشد معرفتی داشته باشند و کار باید جهادی انجام شود چراکه در چارچوب بوروکراسی اداری به جایی نمی‌رسیم اهالی رسانه باید همت عالی در این زمینه داشته باشند.

سردار یداله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم افزود: همه اصحاب رسانه از سرمایه‌های استان هستند و همه باید به ارتقای استان و رسانه‌ها کمک کنند.
وی با بیان اینکه در برنامه‌های بسیج رسانه این توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت رسانه‌ها دیده می‌شود، گفت: امروز هم افزایی بین رسانه‌های استان وجود دارد و باید تقویت شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دقت اصحاب رسانه