۴۰ هزار پرونده تخلف تعزیراتی در ۱۱ ماهه گذشته رسیدگی شد
۴۰ هزار پرونده تخلف تعزیراتی در ۱۱ ماهه گذشته رسیدگی شد

به گزارش پگاه خبر؛غلامرضا سالاری گفت: بیش از ۴۰ هزار پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان در ۱۱ ماهه گذشته رسیدگی شده است. او اظهار داشت: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده که در این بخش بیش از ۲۵ هزار فقره پرونده رسیدگی و متخلفان اعمال قانون شده اند. مدیرکل تعزیرات […]

به گزارش پگاه خبر؛غلامرضا سالاری گفت: بیش از ۴۰ هزار پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان در ۱۱ ماهه گذشته رسیدگی شده است.
او اظهار داشت: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه کالا و خدمات بوده که در این بخش بیش از ۲۵ هزار فقره پرونده رسیدگی و متخلفان اعمال قانون شده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس همچنین از رسیدگی به ۶ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده بهداشت، دارو و خبرداد و افزود: ۵ هزار و ۶۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز نیز توسط شعب ویژه قاچاق رسیدگی شده و میزان جریمه‌های اعمال شده برای این پرونده‌ها بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است.
سالاری گفت: علاوه بر جریمه نقد‌ی مجازات‌هایی همچون ضبط کالا، درج در پرونده، استرداد حق شاکی و تعطیلی واحد غیرمجاز نیز اعمال و توسط اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان اجرا شده است.
او با بیان این که بازرسان سازمان صمت استان در بازدید سرزده از یک انبار واقع در شهر شیراز،  ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه انواع لاستیک خودرو را کشف کردند، گفت: با توجه به ثبت نکردن اطلاعات این انبار در سامانه جامع انبار‌ها، پرونده‌ای در این رابطه در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده در شعبه رسیدگی کننده به پرونده، مشخص که که لاستیک‌های مکشوفه به قصد گرانفروشی در این انبار احتکار شده که با احراز تخلف مالک انبار، حکم محکومیت وی به پرداخت جریمه ۱۸ میلیارد ریالی در حق دولت و عرضه لاستیک‌ها به نرخ رسمی در بازار صادر شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۴۰ هزار پرونده