حفظ و حراست و تأمین منافع ملی از رسالت مهندسان است
حفظ و حراست و تأمین منافع ملی از رسالت مهندسان است

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی زوربخش در همایش روز ملی مهندسی و آیین تجلیل از خدمات مهندسان استان فارس که به همت سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسان فارس و شهرداری شیراز برگزار شد، نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندسی را گواه رسالت بسیار مهم اعضای این قشر از جامعه دانست. زوربخش با اشاره […]

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی زوربخش در همایش روز ملی مهندسی و آیین تجلیل از خدمات مهندسان استان فارس که به همت سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بسیج مهندسان فارس و شهرداری شیراز برگزار شد، نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندسی را گواه رسالت بسیار مهم اعضای این قشر از جامعه دانست.

زوربخش با اشاره به افکار و اندیشـه های منظم و حسـاب شـده خواجه نصیرالدین طوسی، در تمدن ایرانی و اسلامی گفت: روز مهندسی  که با نام این دانشمند بزرگ گره خورده فرصتی مغتنم برای  بررسی دستاوردهای جامعه بزرگ مهندسان در گذشته و مجالی برای سمت گیری ها و اهداف آینده است.
وی  رسالت مهندسان را عمران و آبادی، حفظ و حراست از جان و مال مردم و تأمین منافع ملی دانست و گفت: روز مهندسی نمی­ تواند از منزلت برنامه­ ریزی برای پاسداری از ارزش­ های مهندسی جدا باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن قله های رفیع مهندسی، گفت:  آنچه مسلم است عملکرد جامعه مهندسی تا به امروز با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده هر چند نقش بی بدیل  این جامعه صاحب تخصص در هیچ برهه ای از تاریخ  قابل انکار نبوده و نیست.
زوربخش با اشاره به اهمیت نقش­ ارزشمند خدمات مهندسی، گفت: باید بازخوردهای مردمی از خدمات مهندسی و میزان آگاهی افراد جامعه با این خدمات و شیوه رفتار آنان در این زمینه راارزیابی کرده و نتایج حاصله را برای تصحیح مسیر آینده به کار گرفت.
وی همچنین به اهمیت تأثیر خدمات مهندسی بر محیط شهری و پروژه­ های در دست اقدام آن  و ساخت مأمنی ایمن برای استفاده بهره برداران اشاره و اضافه کرد: باید رد پای خدمات مهندسان کشور در ظاهر شهرها و بناهای ایمن با طول عمر مناسب، پررنگ تر از همیشه دیده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بر گشایش عرصه‌­هایی برای ارائه خدمات مهندسی متناسب با ظرفیت­ های موجود این بخش متخصص جامعه تاکید و اضافه کرد: آنچه مسلم است حرفه مهندسی و دانش صاحبان تخصص در کنار رعایت اخلاق حرفه ای می تواند منشا ایجاد تحول در حوزه ساخت و ساز و افزایش سهم درآمد ناخالص ملی از این بخش باشد.
زوربخش به اهمیت موضوع کنترل کیفی مصالح ساختمانی و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ترکیب خدمات وسیع مهندسی با پارامترهای مختلفی از جمله فرآورده‌های ساختمانی استاندارد، می تواند به سرمایه گذاری مطمئن، ایجاد ارزش افزوده و گردش موثر چرخ های اقتصاد در حوزه ساخت و ساز منتج شود.
همایش تجلیل از مهندسان عضو نظام مهندسی فارس، با توجه به محدودیت های کرونایی، به شکل مجازی و برخط برگزار شد.

انتهای پیام/ناصر اشرف

حفظ و حراست