دبیرخانه نذر مهارت به همت بسیج مهندسین عمران و معماری افتتاح شد
دبیرخانه نذر مهارت به همت بسیج مهندسین عمران و معماری افتتاح شد

به گزارش پگاه خبر؛آیین افتتاح دبیرخانه نذر مهارت و اجرای رزمایش کمک مومنانه مهندسین صبح امروز به مناسبت بزرگداشت روز مهندس به همت بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس برگزار شد. سرهنگ قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه آنچه که در تاریخ از علوم مهندسی داریم همه از دین اسلام […]

به گزارش پگاه خبر؛آیین افتتاح دبیرخانه نذر مهارت و اجرای رزمایش کمک مومنانه مهندسین صبح امروز به مناسبت بزرگداشت روز مهندس به همت بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس برگزار شد.
سرهنگ قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه آنچه که در تاریخ از علوم مهندسی داریم همه از دین اسلام و به واسطه دانشمندان ایرانی وارد عرصه علوم جهان شد، اظهار داشت: روحیه یاس و ناامیدی که امروز بر جامعه حکمفرماست، به دلیل عدم بیان فرهنگ و علم غنی جامعه اصیل ایرانی است که باید به نسل جوان گفته شود تا این روحیه را از جوانان بزداید.
وی با اشاره به پروژه‌های مهندسی بزرگ ایرانی که از سده‌های پیش در ایران وجود داشته از جمله قنات‌ها، سدها و پل‌های مختلف تصریح کرد: باید یادمان باشد که اگر امروز در حوزه فیزیک، هوافضا، هسته‌ای و دیگر علوم حرف می‌زنیم، از قدمت زیاد برخورداریم و باید به آن ببالیم؛ اگرچه بعضی کشورها سعی در فراموشی این موارد برای جوانان ما دارند تا اعتماد به نفسشان را بگیرند.
علی‌پور با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس هم مهندسی به کمک جنگ آمد از پل خضر، پل خیبر، پل بعثت و موارد دیگر یاد کرد و گفت: مواردی از جمله پل خیبر نقش اساسی در تثبیت پیروزی‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس داشت و امروز ایرانیان در بحث مهندسی در دنیا درخشش خوبی دارند.
وی با بیان اینکه باید فکری به حال بروکراسی اداری برای گرفتن پروژه‌های مهندسی بشود، ادامه داد: توقعی که امروز مردم دارند، این است که اینکه نقشه منازل چگونه باشد در خیابان‌ها چگونه سازه‌هایی را ببینیم؛ چرا که همه اینها که بر روی اعصاب و روان جامعه تأثیر می‌گذارد، همه از مهندسین است و باید طراحی مناسب و خوبی داشته باشیم تا هم انرژی کمتری مصرف شود و هم آرامش جامعه محفوظ باشد.
مجتبی زوربخش، رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه برنامه‌های روز مهندس امسال با همکاری شهرداری شیراز و سازمان بسیج مهندسین برگزار می‌شود، اظهار داشت: تبیین و اقتدار جایگاه مهندس و نظام مهندسی نکاتی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه داشتن یک مسکن ایمن بسیار مهم است و ایجاد آن بر عهده مهندسین است، تصریح کرد: امیدوارم که تمامی ساختمان‌ها و پروژه‌های ما توسط مهندسین ساخته شود و تمامی مهندسین ما بر اساس رسالت که بر عهده دارند، با سرمایه‌های مردم در جهت حفظ اقتصاد ملی میهن عزیزمان با برنامه‌ریزی صحیح به سرمنزل مقصود برسد.
در پایان این برنامه ضمن تقدیر از مهندسین جهادگر و سه خانواده شهید مهندس از تابلوی تمثال شهید روزیطلب شهید شاخص مهندسین در سال ۱۴۰۱ رونمایی شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دبیرخانه نذر مهارت