مهندسان پیشگامان عرصه سازندگی و آبادانی و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت
مهندسان پیشگامان عرصه سازندگی و آبادانی و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت

به گزارش پگاه خبر؛شهردار شیراز با صدور پیامی پنجم اسفند ماه روز مهندس را تبریک گفت. در متن پیام سید احسان اصنافی آمده است: پنجم اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به میمنت بزرگداشت دانشمند، ریاضی‌دان و منجم برجسته این مرز و بوم خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نامیده شده است. روزی […]

به گزارش پگاه خبر؛شهردار شیراز با صدور پیامی پنجم اسفند ماه روز مهندس را تبریک گفت.

در متن پیام سید احسان اصنافی آمده است:
پنجم اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به میمنت بزرگداشت دانشمند، ریاضی‌دان و منجم برجسته این مرز و بوم خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نامیده شده است.

روزی برای تجلیل و پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و تلاش برای بهبود وضعیت شهرها و ساکنانش.

سکونت در شهر لطفی ندارد اگر که فضاها و مسیرهای شهری ما را به بهترین نحو به مقصد نرسانند ومعماری چشم نواز آنها زیبایی را به چشمانمان هدیه نکند.

مهندسان پیشگامان عرصه سازندگی و آبادانی و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور عزیزمان ایران به ویژه در گام دوم انقلاب هستند و می توانند با تکیه بر تجربه و آثار ماندگار چندین هزارساله مهندسی غنی ایران و معماری چشم نواز اسلامی این گام را محکم تر بردارند و سند پرافتخار مهندسی ایران را با خلق آثار بدیع به امضای خود زرنشان کنند.

امروز و در آستانه قرن جدید، رشد و توسعه همه جانبه شیراز، این کلانشهر ایستاده بر قله های افتخار به تلاش گسترده مهندسانی تکیه دارد که دانش و تخصص خود را سرمایه ای برای سربلندی و سازندگی شهرراز قرار داده اند و باید در این مسیر از دستاوردهای نظری و تجربی آن ها بهره برد و همراه آنها در مسیر سخت و شیرین آینده همراه شد، به بحث و گفتگو نشست، شنیده ها را شنید و گفتنی ها را گفت و با یکدیگر میثاق ببندیم تا با علم محوری برای ساخت شهری به بلندای تاریخ و به ژرفای دانش، هنر، ادبیات و معرفت برنامه ریزی کنیم و تمدن ساز باشیم.

روز مهندسی فرصت مناسبی است برای رجوع مجموعه مدیریت شهری به جامعه مهندسی در وادی تخصص های مرتبط و ما در این مجموعه تلاش داریم با حضور و بهره گیری از مهندسان متخصص و کارآزموده شیراز، شهری بسازیم در خور و شایسته سکونت شهروندان و حضور گردشگران و زائرین سومین حرم اهل بیت (ع).

شهری که چون نگینی زمردین بر تارک تاریخ و فرهنگ این کشور بدرخشد و باید خط مشی آن به گونه ای ترسیم شود که دارالاولیا بودن آن مشخص شود.

به مناسبت پنجم اسفندماه روز بزرگداشت مقام مهندس، از جامعه مهندسی کشور و به ویژه فارس و شیراز که عمری را در مسیر پیشرفت، ترقی و خدمت رسانی به شهر و مردم گام برداشته، تلاش دارند تا بر ارزش های شیراز بیفزایند و توسعه و تعالی آن را رقم بزنند، تقدیر و تشکر می کنم و با تلاش آنها وضع بی‌مثال تقدس خطه پاک شیراز از زوال دور نگه داشته می شود و افق های روشنی برای توسعه و آینده این شهر ترسیم خواهد شد.

انتهای پیام/

مهندسان پیشگامان