کار جهادی برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز
کار جهادی برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز

به‌گزارش پگاه خبر؛رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهر شیراز کار برای انجام دادن زیاد دارد، گفت: این شهر علی‌رغم آنچه در یکی از محرومترین کلانشهرهای ایران است و نباید رها شود؛ باید برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز جهادی کار کرد. طاهری درباره طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم  که مدام مطرح می‌شود نیز افزود: […]

به‌گزارش پگاه خبر؛رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهر شیراز کار برای انجام دادن زیاد دارد، گفت: این شهر علی‌رغم آنچه در یکی از محرومترین کلانشهرهای ایران است و نباید رها شود؛ باید برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز جهادی کار کرد.

طاهری درباره طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم  که مدام مطرح می‌شود نیز افزود: این طرح توسعه حرم نیست بلکه اسم طرح بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده اطراف حرم است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه الان حرم فضای کافی دارد آنچه باید رخ دهد طرح بازآفرینی و احیا است، بیان کرد: تفسیر غلطی به معنای تخریب صورت می‌گیرد و من تقاضا دارم که آدرس این ۲۰۰ خانه را نشان دهند، سندی ارائه دهند که امضای مسئولان برای تخریب این ۲۰۰ خانه وجود داشته باشند.

طاهری با بیان اینکه اینها میراث و شناسنامه ما است چه کسی شناسنامه خود را خراب می‌کند، گفت: این اعتراض را ما هم داریم که در بین دو حرم پاساژ و مرکز خرید ایجاد و این تلقی شده که توسعه حرم همین‌ها است.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی از این بافت در گذشته افزود: در آن دیدار اعلام شد آنچه تخریب شده بافت فرسوده است و طرح بین دو حرم نیست بلکه از مجموعه غدیر تا سید تاج‌الدین غریب را شامل می‌شود چراکه معتقدیم باید مجموعه بافت احیا شود.

طاهری با بیان اینکه شایعه درست کردن راحت است، افزود: حاضر هستیم همین منتقدان را دعوت و در پخش زنده صداوسیما بحث کنیم تا مشخص شود که کجا تخریب شده است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه برخی از موضوعات حساسیت‌های بین‌المللی دارد مانند بافت تاریخی، تاکید کرد: باید شفاف بحث شود و به مردم شفاف اطلاع‌رسانی کرد
هر چه صحن شورا بیشتر در دسترس و مورد نظر مردم باشد بهتر است.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره انتصابات شهرداری و مناقشاتی که وجود دارد، افزود: با توجه به حساسیت‌ها تبصره یک بند ۳۰ ماده ۸۰ مورد توافق شهرداری و شورا قرار گرفته مبنی بر اینکه انتصاب جزء مسئولیت‌های شهرداری است و شورا در این زمینه به این معنا که اعمال نفوذ کند، ورود نمی‌کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کار جهادی