نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام مرحومه پروانه فرزانه
نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به نام مرحومه پروانه فرزانه

رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز از نامگذاری نام یکی از خیابان‌های این کلان‌شهر به نام مرحومه پروانه فرزانه، بنیانگذار و مدیر فقید بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاددانشگاهی) خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛افسانه خواست‌خدایی، رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، ۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور گرامیداشت مقام دانشمند مرحومه پروانه فرزانه، چهره برجسته علمی در حوزه زیست‌شناسی ایران، خیابانی در شیراز به نام وی نامگذاری شد.
وی نامگذاری شهدا، شخصیت‌های برجسته مذهبی، علمی، فرهنگی، ورزشی، تاریخی.. را به عنوان خط مشی کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی عنوان کرد و افزود: این بانوی دانشمند شیرازی،  بنیانگذار و مدیر فقید بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاددانشگاهی) و متخصصِ علوم سلولی و ایمنی‌شناسی بود که توانست با تلاش بی‌وقفه، بانک سلول‌های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران را با بیش از هزارو چهارصد رده ی سلولی تاسیس کند.
به گفته عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز این بانک، مجموعه‌ای از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزۀ علوم سلولی، زیست‌فناوری و پزشکی برای تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و کمک به حفظ گونه های کمیاب کشور فراهم آورده است.
خواست‌خدایی بیان کرد: با موافقت اعضای شورا، نام این بانوی فرهیخته شیرازی بر قسمت منفصل خیابان شهید نصیرزاده حدفاصل خیابان سهراب سپهری و خیابان جانبازان نقش بست.
رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با تصویب شورا از این پس فرهنگسرا، نمازخانه و زمین ورزشی مجاور بوستان آفتاب واقع در شهرک سعدی به نام مجموعه فرهنگی، مذهبی و ورزشی کاظمیه شناخته می‌شود.
وی نامگذاری کوچه بی‌نام شماره  ۵ خیابان فضل‌آباد به نام شهید حیدر علی مولا شفیع، کوچه بی‌نام شماره ۱۶ خیابان شهید زائری به نام شهید احمد اکرمی ابرقویی و کوچه بی‌نام شماره ٣۵ بلوار سرداران به نام شهید آقا نظر رنجبر را از دیگر مصوبات این کمیسیون برشمرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نامگذاری یکی از خیابان‌های