نهضت ملی مجموعه‌های ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد می شود
نهضت ملی مجموعه‌های ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد می شود

به گزارش پگاه خبر؛صادق ستاری فرد،معاون وزیر آموزش و پرورش،در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت: در راستای استفاده از ظرفیت خیرین و نهاد‌های مردمی برای توسعه زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی نیازمند ایجاد یک ساختار منسجم هستیم. او گفت: با این ساختار باید در پی تدوین یک برنامه عملیاتی با یک […]

به گزارش پگاه خبر؛صادق ستاری فرد،معاون وزیر آموزش و پرورش،در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت: در راستای استفاده از ظرفیت خیرین و نهاد‌های مردمی برای توسعه زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی نیازمند ایجاد یک ساختار منسجم هستیم.
او گفت: با این ساختار باید در پی تدوین یک برنامه عملیاتی با یک نیاز سنجی دقیق برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی درون مدرسه ای، با اولویت مدارس محروم و دخترانه باشیم.
ستاری فرد گفت: جامعه ما در معرض چاقی و پیری قرار گرفته و وظیفه مسئولین و متولیان ورزش و تربیت بدنی آنست که از همین الان به فکر اقدامات پیشگیرانه باشند.
او گفت: تنگنا‌ها مالی دولت موجب پررنگ‌تر شدن نقش خیرین شده است و در این شرایط خیرین می‌توانند نقش ویژه در کشور خصوصا در آموزش و پرورش ایفا کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: شاداب سازی مدارس به وسیله ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تعلیم و تربیت را تعمیق می‌بخشد و موجب پیدایش و تقویت انگیزه در دانش آموزان خواهد شد.
ستاری فرد گفت: شهید سلیمانی اعتقاد داشت ورزش در تربیت اخلاق دینی افراد بسیار موثر است و باید از این موهبت ارزشمند به خوبی بهره ببریم.
او گفت: امروزه فضای مجازی به عنوان یک تهدید اخلاقی و جسمی و روحی تلقی می‌شود و با این رویه چاره‌ای جز توسعه سرانه فضا‌های آموزشی نخواهیم داشت.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: می‌خواهیم با آزاد سازی فضا‌های ورزشی مدرسه‌ای خانواده‌ها را نیز برای استفاده رایگان از فضا‌های ورزشی مدارس ترغیب و تشویق کنیم.
ستاری فرد گفت: در بافت‌های روستایی و محروم شاید امکانات کم باشد، اما فرصت‌های تربیتی بی نظیری وجود دارد که توجه به آن می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور باشد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

نهضت ملی مجموعه‌های ورزشی