دستگاه‌ها اجرایی و خیرین جهت ساخت زائر سرا احمدبن‌موسی(ع) در کربلا استفاده می شود
دستگاه‌ها اجرایی و خیرین جهت ساخت زائر سرا احمدبن‌موسی(ع) در کربلا استفاده می شود

به گزارش پگاه خبر؛صبح امروز  همزمان با ایام بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) جلسه هیئت امنای زائرسرای احمدبن‌موسی(ع) با موضوع پیگیری ساخت زائرسرا به نام مبارک این حضرت در کربلای معلی با حضور امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر و دیگر اعضا برگزار شد. در ابتدای […]

به گزارش پگاه خبر؛صبح امروز  همزمان با ایام بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) جلسه هیئت امنای زائرسرای احمدبن‌موسی(ع) با موضوع پیگیری ساخت زائرسرا به نام مبارک این حضرت در کربلای معلی با حضور امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر و دیگر اعضا برگزار شد.
در ابتدای جلسه هاشم جمالی، دبیرهیئت امنای زائرسرای احمدبن‌موسی(ع) با اشاره به پیگیری‌های لازم برای ساخت زائرسرایی به نام مبارک حضرت شاهچراغ(ع) در کربلای معلی اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق بستر مناسب برای خرید زمین فراهم شده است و قطعه زمینی برای تملک در نظر گرفته شده که به لحاظ فاصله تا حرم نیز بسیار مناسب است.
وی با بیان اینکه پیگیری برای استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و خیرین و مردم عاشق اهلبیت  و دیگر دستگاه‌ها برای خرید زمین وساخت و تجهیز زائرسرا انجام شده است، گفت: اگر منابع لازم برای خرید زمین مهیا شود هر چه سریع‌تر ساخت زائرسرا به نام احمدبن‌موسی(ع) در کربلا شروع خواهد شد
جمالی با اشاره به اینکه دیگر شهرستان‌ها و استان‌‌های مختلف نیز مشغول ساخت زائرسرا در کربلا هستند، افزود: شیراز با وجود این ظرفیت که در شعائر دینی و فرهنگی دارد هنوز در این زمینه عقب است و باید سریع‌تر اقدام شود.
آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه تقارن جلسه با شهادت احمدبن‌موسی (ع) این نوید را می‌دهد که کار با جدیت شکل بگیرد، گفت:  باید از ظرفیت همه دستگاه‌هااستفاده شود  و خیرین نیز وقتی احساس کنند کار جدی است راحت‌تر کمک می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز با بیان اینکه مصوبه جلسه قبل این بود که تیمی به کربلا برود و رصد کنند که انجام شده است، بیان کرد: برای تامین سرمایه مورد نیاز برای خرید زمین از ظرفیت‌های استانی استفاده شود علاوه بر آن پویش مردمی شکل بگیرد و صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نیز پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه شرایطی فراهم شود تا مردم امکان واریز را در آسانترین شیوه داشته باشند، افزود: اگر گزارش مستمر از روند کار داده شود مردم حتما کمک می‌کنند.
سردار یداله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این جلسه تاکید کرد: در ساخت زائرسرا باید تبیین محوریت حرم و احمدبن‌موسی (ع) مورد توجه باشد.
سید تقی سهرابی، مدیرکل صداوسیمای فارس نیز با تاکید بر جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای این امر گفت: در صداوسیمای مرکز فارس زمینه ساخت تیزر را فراهم می‌کنیم و به صورت پرحجم امکان پخش این تیزر تبلیغاتی را داریم.
سهرابی با بیان اینکه برنامه‌سازی برای حضور خیرین را نیز در صداوسیما دنبال می‌کنیم، افزود:
در برنامه‌هایی که با شبکه‌های ملی در ارتباط هستیم نیز شرایطی فراهم شود تا استان فارسی‌های خارج از استان نیز بتوانند کمک کنند.
سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با اشاره به ارتباط با جراحان و پزشکان کربلا گفت: هر جای کار از نظر اداری و مقررات لازم شد می‌توانند کار را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه کار باید مردمی باشد نه دولتی اگر مردمی باشد زودتر پیش می‌رود، افزود: جامعه پزشکی آماده همکاری در ساخت این زائرسرا هستند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دستگاه‌ها اجرایی