۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه‌ها تا انتهای سال تخریب می شود
 ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه‌ها تا انتهای سال تخریب می شود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:در راستای اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه‌ها که برخی متعلق به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی در استان فارس است تا انتهای سال تخریب و حریم رودخانه‌ها آزاد می‌شوند.

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزاد سازی تصرفات غیر قانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه‌های استان فارس بیان کرد: در هفته جاری طی جلسه‌ای با نهاد‌های متولی، موضوع آزاد سازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار است و تخریب مستحدثات ۱۱ مجتمع تفریحی که برخی مربوط به نهاد‌ها و ادارات دولتی استان است در اولویت اجرا قرار دارد.
وی گفت: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه‌ها مربوط به حوزه‌های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه‌های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده اند.
رئیس دادگستری استان فارس همچنین از رفع تصرف از ۲۱ هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۶۴ پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان ۷ هکتار مربوط به شهرستان داراب و ۵ هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر ۶۷۹ متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات‌های مناسب قانونی روبرو شده اند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۱۱ مجتمع تفریحی