نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می‌بینند
نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می‌بینند

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی‌نژاد شنبه ۳۰ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص اجرای طرح “مانا” (مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)، گفت: ۵۶۲ نوجوان در قالب این طرح آموزش دیده‌اند. کشفی‌نژاد خاطرنشان کرد که هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در […]

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی‌نژاد شنبه ۳۰ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص اجرای طرح “مانا” (مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)، گفت: ۵۶۲ نوجوان در قالب این طرح آموزش دیده‌اند.
کشفی‌نژاد خاطرنشان کرد که هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست.
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌کند.
کشفی‌نژاد با بیان اینکه این موجب توانمندی و ایجاد ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی می‌شود، گروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح را ۱۳ تا ۱۸ سال اعلام کرد.
او با اشاره به این که رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت‌ها، طراحی پروژه‌های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است، افزود: تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده‌اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر هستند.تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب‌ها را تهیه و اجرا کرده‌اند.
کشفی‌نژاد ادامه داد: این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند.
مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می‌بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان، گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نوجوانان در طرح مانا