فارس جایگاه سوم‌صنایع تبدیلی و تکمیلی را به خود اختصاص داده است
فارس جایگاه سوم‌صنایع تبدیلی و تکمیلی را به خود اختصاص داده است

به گزارش پگاه خبر؛جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی استان فارس در نشست تخصصی مشترک در رابطه با جایگاه فارس به هیات برزیلی، گفت: فارس به عنوان چهارمین استان بزرگ کشور با ۳۶ شهرستان و ۵ میلیون نفر جمعیت بعد از بخش خدمات، بیشترین ارزش افزوده را در بخش کشاورزی دارد. وی […]

به گزارش پگاه خبر؛جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی استان فارس در نشست تخصصی مشترک در رابطه با جایگاه فارس به هیات برزیلی، گفت: فارس به عنوان چهارمین استان بزرگ کشور با ۳۶ شهرستان و ۵ میلیون نفر جمعیت بعد از بخش خدمات، بیشترین ارزش افزوده را در بخش کشاورزی دارد.

وی در همین راستا افزود: همچنین فارس در صنایع تبدیلی و تکمیلی جایگاه سوم را در بین استان‌ها با بالاترین میزان تنوع به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به اهمیت همکاری و تعاملات هدفمند ایران و برزیل در زمینه اقتصاد و توسعه تجارت، بیان داشت: فناوری اطلاعات، ارتباطات بانکی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در زمینه ماشین‌آلات سنگین با رویکرد هوشمندسازی، توسعه تجارت کودهای شیمیایی در مصارف کشاورزی، توسعه تجارت نهاده‌های دامی و طیور، صادرات و واردات محصولات کشاورزی و دامی، توسعه اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی با اعزام هیات تجاری و فنی توسط هر دو کشور و همکاری در کشت فراسرزمینی نیز می‌تواند از جمله موارد تفاهم و تعامل ایران و برزیل باشد.

رازقی گفت: اعزام هیات تجاری و بازرگانی توسط هر دو کشور یکی از اهداف اصلی معاملات اقتصادی خواهد بود که فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

فارس جایگاه سوم‌صنایع