افزایش سرمایه اجتماعی رشد،پیشرفت وتعالی درعرصه‌ های گوناگون است
افزایش سرمایه اجتماعی رشد،پیشرفت وتعالی درعرصه‌ های گوناگون است

به‌گزارش پگاه خبر؛علی نیکزاد  در حاشیه جلسه جمع بندی سفر به پنج شهرستان استان فارس در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار دارد می‌توان به حل مشکلات منطقه و استان کمک کرد. وی ادامه داد: آنچه در این سفرها از جمله سفر به […]

به‌گزارش پگاه خبر؛علی نیکزاد  در حاشیه جلسه جمع بندی سفر به پنج شهرستان استان فارس در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار دارد می‌توان به حل مشکلات منطقه و استان کمک کرد.
وی ادامه داد: آنچه در این سفرها از جمله سفر به استان فارس مطرح می‌شود صورت جلسه می‌کنیم و یک ماه بعد در جلسه‌ای مرتبط با همان سفر روند عملیاتی شدن مباحث بررسی می‌شود و معتقدیم اگر حرفی می‌زنیم باید در حد توانمان باشد تا بتوانیم به آن عمل کنیم.
او اظهار داشت: در این سفرها علاوه بر وقت و زمانی که توسط مجموعه‌ها و افراد مختلف گذاشته می‌شود، از بیت المال نیز هزینه می‌شود بنابراین باید نتیجه‌ای برای مردم به دنبال داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه دولت مبنی بر ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها گفت: این اقدام از جمله کارهای ویژه دولت است و ما قطعا از آن حمایت خواهیم کرد، در شرایط امروز مجلس، دولت و قوه قضائیه هیچ چاره‌ای ندارند و مجبور و محکوم به موفقیت هستند. همه ما به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی دولت و رشد، پیشرفت و تعالی دولت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم و نمایندگان در این راه حتما کمک خواهند کرد.
وی، در خصوص مباحث مطرح شده در سفر به شهرستان‌های قیر و کارزین، فیروزآباد، فراشبند، بیضا و سپیدان هم گفت: یکی از این مباحث آبرسانی به عمده روستاهای این شهرستان‌ها و همچنین مراکز شهرستان بود که مقرر شد عمده این کارها تا تیرماه ۱۴۰۱ به اعتباری که در نظر گرفته می‌شود و همچنین با کمک اعتباراتی که در اختیار شرکت آب و فاضلاب کشور است عملیاتی شود. در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم بنا شد که ۶۰ میلیارد تومان در ۲ نوبت در اختیار استان قرار داده شود.
نیکزاد گفت: قرار شد برای تامین قیر برای تکمیل دو پروژه حوزه راه در این مناطق حواله‌ای از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اختیار قرار گیرد ضمن اینکه در برخی مناطق به دلیل قیر و کارزین به رغم اینکه سد احداث شده اما ۲ هزار هکتار از باغات به دلیل بی آبی از بین رفته که این از عدالت خارج است بر همین اساس بنا شد که بالغ بر ۲۰ میلیون متر مکعب آب به این مناطق تخصیص یابد تا از ضرر و زیان بیشتر مردم جلوگیری شود همچنین بنا شد که ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان و همچنین خرید دستگاه سی تی اسکن اختصاص داده شود.
وی در خصوص اجرای طرح اتصال شهر بیضا به شهر جدید صدرای شیراز هم گفت: مقرر شد شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید این کار را با مشارکت استانداری فارس انجام دهد و استاندار فارس پیشنهاد داد که  ۵۰ درصد هزینه این کار از منابع داخلی شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و ۵۰ درصد از منابع استان فارس تامین شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این سفر مقرر شد که چنانچه شهرداری هر یک از شهرها در این مناطق در زمینه فضای سبز و جنگل کاری اقدامی انجام دهد از طریق وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

افزایش سرمایه اجتماعی