تاکید استاندار فارس بر ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه
تاکید استاندار فارس بر ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه در بازدید از مجتمع صنعتی فراسان در شهرستان سپیدان، این شرکت را مجموعه ای خدمات‌رسان دانست و اظهار داشت: اگر تعداد اینگونه شرکت‌ها در استان و کشور زیاد باشد توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور نیز بیشتر میسر می‌شود؛ در غیر این صورت با برنامه‌های دولتی، کار به جایی نخواهد […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه در بازدید از مجتمع صنعتی فراسان در شهرستان سپیدان، این شرکت را مجموعه ای خدمات‌رسان دانست و اظهار داشت: اگر تعداد اینگونه شرکت‌ها در استان و کشور زیاد باشد توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور نیز بیشتر میسر می‌شود؛ در غیر این صورت با برنامه‌های دولتی، کار به جایی نخواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: در این راستا از افرادی که توانمندی علمی، اقتصادی و … دارند توقع خاصی هم ایجاد می‌شود؛ توقعی که حق مردم است و انتظار است برای این مردم هم صرف شود.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد ثروت خود را انباشته و در خارج از کشور صرف می‌کنند، گفت: خوشبختانه مدیران فراسان از دسته‌ وابسته به این آب و خاک هستند و سرمایه‌شان را در این راه هزینه کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه، با تاکید بر تصفیه پساب برای استفاده در صنعت اظهار داشت: طی یک برنامه چهار ساله تصفیه‌خانه‌های فاضلاب همه شهرهای استان باید احداث شده و از پساب برای صنعت استفاده شود تا دیگر نیازی به استفاده از آب سدها و چاه‌ها برای صنعت نباشد.

وی به اهمیت موضوع احداث کانال‌های آبرسانی اشاره کرد و افزود: با همکاری جهادکشاورزی استان ماجرای کانال های آب و هدررفت آب بررسی خواهد شد و این موضوع با اولویت دو شهرستان سپیدان و مرودشت دنبال خواهد شد.

دکتر ایمانیه بر استفاده از روش های جایگزینی کانال‌های آب به ویژه در شیراز اشاره و تاکید کرد: شیراز قدیمی‌ترین شهر کشور است که آب لوله‌کشی دارد و مرحوم نمازی در سال ۱۳۳۰ آب لوله‌کشی شیراز را انجام داد؛ لذا لوله‌کشی آب شیراز مربوط به ۷۰ سال پیش است و اکنون طبیعی است که بسیاری از مسیرها پوسیده و فرسوده شده باشد و هدررفت آب زیاد باشد؛ اما با تکنولوژی که شما ارائه دادید می‌توانیم وارد بهسازی این حوزه شویم.

استاندار فارس به بحث اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: دلخوشی مردم ما که اطراف این کارخانه‌ها زندگی می‌کنند عمدتا اشتغال است لذا باید کار بیشتر توسعه پیدا کند و این افراد به کار گرفته شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از سال آینده مازاد مالیاتی که در بودجه نوشته شده است صرف عمران و آبادانی استان می‌شود، از مالکان این مجتمع صنعتی خواست تا با استقرار دفاتر خود در استان، مالیات را در استان بپردازند.

دکتر ایمانیه همچنین قول کمک برای استفاده مشترک از پلی اتیلن را داد و گفت: بحث استفاده از جاده شیراز- ایزدخواست هم در جلسه با وزیر راه مطرح شده و کمک خواهیم کرد که این مسیر هم مورد استفاده مجموعه فراسان قرار گیرد.

او همچنین از پیگیری همکاری با استانداران یزد و اصفهان و ایجاد توافق سه جانبه میان سه استان در زمینه انتقال آب از خلیج فارس خبر داد.

دکتر ایمانیه به طرح احداث ۵۰ تا ۱۰۰ گلخانه صد هکتاری در مسیر خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به سمت شرق، غرب و مرکز استان اشاره کرد و گفت: این امر در توسعه کشاورزی و همچنین استفاده از صنایع تبدیلی موثر خواهد بود و در کنار صنعت، اتفاق سه‌گانه مبارکی را برای استان رقم خواهد زد.

او با اشاره به مهاجرت‌ها روزافزون به حاشیه شهرها گفت: تنها راه ماندگاری ایجاد اشتغال‌ پایدار خواهد بود، همچنین راه‌اندازی یک مرکز فنی حرفه‌ای نیز در شهرستان سپیدان و یا تقویت مرکز موجود در این راه بسیار مفید است.

وی همچنین از تشکیل جلسه با روسای دانشگاه آزاد، دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز و همچنین مسوول پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: با همراهی مجموعه فراسان یک مرکز دانش بنیان مشترک با بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی می کنیم؛ وزیر علوم هم قول داده‌اند از این اتفاق به ویژه در استان فارس حمایت خواهند کرد، در این راستا مرکز آی اس سی شیراز را به مرکز فناوری کل کشور ارتقا خواهیم داد که نقطه قوت خوبی برای استان خواهد بود و سبب ارتباط نزدیکی بین صنعت و دانشگاه خواهد شد.

وی حمایت از بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان به منظور تامین متخصص را ضروری دانست و گفت: دانشگاه در زمینه متخصص دچار کمبود است؛ تنها راه ماندگاری پزشکان اجرای طرح تحول سلامت بود که یکی از شاخه‌های آن ماندگاری پزشکان از طریق افزایش تعرفه پرداختی بود که متاسفانه این طرح متوقف شد.

وی بر بازدید مدیران استان، روسای دانشگاه ها، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان مقطع دکتری از مجتمع صنعتی فراسان تاکید کرد و افزود: این ارتباطات به نفع دانشگاه ها و همچنین مجموعه فراسان خواهد بود.

استاندار فارس گفت: بعضی مناطق استان هنوز در زمینه آب آشامیدنی‌ مشکل دارند که در این راه از کمک بسیج سازندگی استفاده کردیم و کلنگ شروع آبرسانی به ۳۷۳ روستا زده شد تا در عرض ۳۰ ماه تمام شود؛ همچنین تیپ الهادی کوار نیز با اخذ اعتبار از تهران در حوزه راه استان کمک خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به مناطق محروم به ویژه در حوزه آبرسانی، از کمک های مجمع خیرین آبرسان استان نیز بهره مند خواهیم شد.

گفتنی است استاندارفارس در این بازدید در مجموعه های فراسان، فراتک، فراپاکس، فراراب، فراپیشتاز هوناب و فراپایه دالین حضور یافته و ضمن گفتگو با مدیران این مجموعه ها از خطوط تولید این مجتمع های صنعتی بازدید کرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تاکید استاندار فارس