همکاری سرمایه گذاران، مسیر رونق اقتصادی و توسعه را فراهم‌می کند
همکاری سرمایه گذاران، مسیر رونق اقتصادی و توسعه را فراهم‌می کند

به گزارش پگاه خبر؛معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز در حاشیه نشست برون رفت از چالش‌ها و توسعه سرمایه گذاری گفت: باید تمام توان مجموعه شهرداری را برای رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران به کار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت های این شهر برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنیم. سعید مصفا […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز در حاشیه نشست برون رفت از چالش‌ها و توسعه سرمایه گذاری گفت: باید تمام توان مجموعه شهرداری را برای رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران به کار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت های این شهر برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

سعید مصفا افزود: با نگاه و حمایت شورای ششم و شهردار شیراز به موضوع سرمایه گذاری، شفافیت در پروژه ها و حضور و هم اندیشی سرمایه گذاران اتفاقات خوب وشایسته ای را در حوزه های اقتصادی اجتماعی برای شیراز شاهد خواهیم بود، چرا که این نگاه توام با همفکری و همکاری سرمایه گذاران، مسیر رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه شهر شیراز رقم میزند.

وی در حاشیه این نشست که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: معرفی پروژه‌های موفق سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر، مشوق سرمایه‌گذاران است و علاوه بر توسعه اقتصادی شهر، سرانه فرهنگی و تفریحی شهروندان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه عملگرایی پاشنه آشیل جذب سرمایه گذاران است، خاطر نشان کرد: اصل اول، ایجاد امنیت روانی برای سرمایه گذاران است چرا که سرمایه گذار باید اطمینان داشته باشد که ورود به بسته های سرمایه گذاری منافع او را نیز تامین و البته منافع شهر وشهروندان را نیز تامین می کند.

مصفا با تاکید بر این موضوع که شهر نیازمند بهره گیری از توان سرمایه گذاران بومی و ایرانی و ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز سرمایه گذاران خارجی است، گفت: استفاده از سرمایه گذاری بین المللی در زمینه گردشگری و تفریحی مدنظر شهرداری شیراز است و تمام سعی خود را جهت جذب این سرمایه گذاران به کار خواهیم بست.

معاون شهرداری شیراز با ورود به بحث معرفی برخی پتانسیل هایی که در سطح شهر شناسایی شده و در آنها قابلیت های سرمایه گذاری و بازده اقتصادی وجود دارد گفت: به عنوان مثال می توان اراضی بایر در سطح شهر با مالکیت شهرداری یا بخش خصوصی و یا دیگر سازمان ها را به سرمایه گذاران معرفی کرد و این امنیت را در آنان به وجود آورد که با اجرای هر پروژه ارزش افزوده ای ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این فرصت ها توانمندی پذیرش بارگذاری انواع کاربری و خدمات را دارد و جهت تهیه بسته سرمایه گذاری به افراد متقاضی معرفی می شود.

مصفا گفت: بسته های مطالعاتی در مورد طرحهای سرمایه گذاری که در آن اطلاعات فنی بارگذاری شده بر مبنای آن مطالعات اقتصادی مانند برآورد هزینه های ساخت،  دوره ساخت ، بازده ، طرح و درآمدها محاسبه گردیده و به عنوان بسته سرمایه گذاری به سرمایه داران ارائه می شود.

وی با اشاره به تخصصی بودن فعالیت های سازمان سرمایه گذاران و نیز نظارت های شورایی و قانونمند بودن روند مناسبت ها در کاهش اطاله ورود سرمایه گذاران گفت: سایر دستگاههای ذی ربط در صدور مجوز ها نیز عملگرایی و نگاه به آینده را به عنوان مهم ترین عامل در سرمایه گذاری و مشارکت مردم در پروژه های شهری که موجب اشتغال می شود را در نظر بگیرند و روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

همکاری سرمایه گذاران