بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) درحرم مطهربرگزارمی شود
بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) درحرم مطهربرگزارمی شود

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و همچنین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله‌العظمی حسینی‌الهاشمی، مؤسس هیئات مذهبی در شیراز در این حرم مطهر پرداخت. وی با یادآوری اینکه این برنامه‌ها با همکاری معاونت فرهنگی […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و همچنین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله‌العظمی حسینی‌الهاشمی، مؤسس هیئات مذهبی در شیراز در این حرم مطهر پرداخت.
وی با یادآوری اینکه این برنامه‌ها با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: مراسم شصت و پنجمین سالروز ارتحال آیت‌الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی در روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
طلایی ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، خطیب برجسته کشورمان پیرامون فضایل و مناقب این عالم ربانی و مجاهد نستوه، سخنرانی و حاج مهدی سروری مداحی می‌کند. همچنین در روز جمعه، ۲۹ بهمن نیز از ساعت ۶ صبح حجت‌السلام والمسلمین پناهیان در این حرم مطهر بعد از قرائت دعای ندبه به سخنرانی خواهد پرداخت و حاج کاظم محمدی مداحی می‌کند که این ویژه برنامه به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
وی به برنامه‌های سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن از ساعت ۱۷ مراسم تعویض پرچم گنبد منور حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد و در روز جمعه و شب شهادت این امامزاده واجب التکریم، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در این حرم مطهر سخنرانی خواهد کرد و حاج مهدی سروری در رثای شهادت امین ولایت مرثیه‌سرایی می‌کند.
طلایی با بیان اینکه همچنین در روز شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه آیین لاله‌گردانی خدام حرم مطهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر این‌ها همایش ملی «سیره حضرت شاهچراغ(ع) در تعزیه» با حضور ۱۵ گروه برجسته کشوری تعزیه از نقاط مختلف کشورمان طی روزهای ۲۷ تا اول اسفندماه در این حرم مطهر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی، برگزاری آیین شعرخوانی در ثنای حضرت احمدبن موسی(ع)، برگزاری برنامه خطاطی، خوشنویسی و بداهه‌نگاری در صحن حرم مطهر، برپایی ایستگاه صلواتی ۳۰ موکب در سطح شهر، برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی از حرم مطهر در صحن حضرت معصومه(س)، اکران فیلم نائب‌الامام در پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب در ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن، تهیه، چاپ، نصب و توزیع پوسترها و زندگی نامه حضرت شاهچراغ(ع) و آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، برپایی نشست با طلاب و روحانیان را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بزرگداشت شهادت