نقاط دارای تنش آبی استان با برنامه‌ریزی‌جهت کاهش اقدام می شود
نقاط دارای تنش آبی استان با برنامه‌ریزی‌جهت کاهش اقدام می شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی منابع آب با اشاره به اینکه نبود برنامه‌ای منسجم و کارآمد و یا تدوین برنامه‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن نداشته‌اند از مهمترین مشکلات حوزه آب در استان فارس است، تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده دستگاه های اجرایی مربوطه همکاری لازم را با شورای […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی منابع آب با اشاره به اینکه نبود برنامه‌ای منسجم و کارآمد و یا تدوین برنامه‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن نداشته‌اند از مهمترین مشکلات حوزه آب در استان فارس است، تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده دستگاه های اجرایی مربوطه همکاری لازم را با شورای راهبردی منابع آب و قرارگاه آب استان داشته باشند و همه کمک کنند برنامه جامع استان با برش‌های یک‌ساله نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: برش یک ساله ۱۴۰۱ باید تا اردیبهشت ماه آماده باشد.

دکتر ایمانیه مدیریت قوی در حوزه آب را از دیگر موارد اثر گذار در رفع مشکلات آب استان دانست و عنوان کرد: امید است با تغییرات مدیریتی جدید شاهد تحول در این حوزه و اجرایی شدن مصوبات شورای راهبردی و قرارگاه آب باشیم.

استاندار فارس عدالت محوری و حفظ محیط زیست را خط قرمز مدیریت ارشد استان در همه فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: حاضر نیستیم به هیچ قیمتی میراثی نامطلوب برای آیندگان برجای بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت تامین آب با آب آشامیدنی است، اظهار کرد: همه مسئولان مربوطه باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق تلاش کنند از تعداد نقاط روستایی و شهری دارای تنش آبی استان در تابستان پیش رو بکاهند.

استاندار فارس درباره تامین آب حوزه کشاورزی عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح کانال‌های انتقال آب و بهره گیری از توان بخش خصوصی در رفع مشکلات این حوزه موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه کمبود منابع آب نباید به پاشنه آشیل و مانع توسعه صنعت استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تا پایان چهار سال باید کل منابع مورد نیاز آب برای صنعت از پروژه انتقال آب خلیج فارس و پساب فاضلاب تامین شود.

وی از مدیران اجرایی خواست تنها به بودجه‌های دولتی برای رفع مشکلات آب اتکا نکنند و به دنبال رفع مشکلات از راه های دیگری همچون مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/سمیه یگانه

نقاط دارای تنش