گردشگری هوشمند با افزایش مزیت رقابتی یک مقصد
گردشگری هوشمند با افزایش مزیت رقابتی یک مقصد

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون هوشمند سازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیرازگفت: گردشگری هوشمند حاصل توسعه اطلاعات و فناوری های به روزی است که امروزه با آنها در ارتباط هستیم که باعث افزایش مزیت رقابتی یک مقصد در مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری می شود. مهدی نصیری گفت: در راستای گردشگری […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون هوشمند سازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیرازگفت: گردشگری هوشمند حاصل توسعه اطلاعات و فناوری های به روزی است که امروزه با آنها در ارتباط هستیم که باعث افزایش مزیت رقابتی یک مقصد در مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری می شود.

مهدی نصیری گفت: در راستای گردشگری هوشمند شهرداری شیراز مکلف است در مدت دو ماه نسبت به ارسال لایحه شهر هوشمند گردشگری و ایجاد دبیرخانه گردشگری هوشمند اقدام کند.

عضوشورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه گردشگری هوشمند با توجه به قابلیت های تکنولوژیکی یک منطقه خاص، تعریف می شود، افزود: یک مقصد گردشگری هوشمند با سطح بالایی از نوآوری و تسهیل با استفاده از فناوری نظم بالاتر و رابطه ها شناخته می شود.

نصیری فناوری اطلاعات را شالوده اصلی گردشگری هوشمند دانست و افزود: با فناوری اطلاعات، برنامه ریزی دقیق سفر، تجربه ها و خدمات سفر، در اختیار قراردادن اطلاعات دقیق و صحیح به مسافران برای تصمیم گیری سفر و ارائه پیشنهادهای قابل اعتماد از طریق تحلیل همین اطلاعات صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: گردشگری هوشمند حجم اطلاعات بسیار زیاد و مفید را به صورت یکپارچه در اختیار مسافران قرار میدهد که استفاده از اطلاعات سفر برای گردشگران جدید می تواند در ارائه خدمات بهتر موثر باشد.

نصیری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها بر بحث اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید فرموده اند و به گفته ایشان “کاهش وابستگی به صنعت نفت یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی است، این وابستگی، میراث شوم صد ساله ماست.”

وی ادامه داد: ایشان همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت های اقتصادی گردشگری می فرمایند: “من تصورم این است که اگر مسئولین کشور بتوانند از همین مسئله گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت گیری صحیح استفاده کنند، درآمد آن، کشور را از همه معونه های دیگر بی نیاز می کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

گردشگری هوشمند