بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد
بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد

 بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال شامل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بابت پیشنهاد بودجه شورای اسلامی شهر شیراز و مبلغ ۹ میلیارد ریال بابت هزینه حسابرسی شهرداری‌ها به تصویب شورا رسید.

به گزارش پگاه خبر؛در  چهل‌ و ششمین صحن علنی شورای شهر شیراز دستور کارهایی درباره بودجه ۱۴۰۱ و اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شورای شهر مطرح شد که بر این اساس بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر شیراز به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به مبلغ ۵۳  میلیارد ریال شامل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بابت پیشنهاد بودجه شورای اسلامی شهر شیراز و مبلغ ۹ میلیارد ریال بابت هزینه حسابرسی شهرداری‌ها به تصویب شورا رسید.
همچنین اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز با مجموع ۴۰ میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره الزام شهرداری جهت تنظیم آیین نامه بهره‌برداری و برون سپاری خدمات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی به تصویب رسید که ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، نسبت به نگارش آیین‌نامه بهره‌برداری و برون سپاری خدمات فرهنگی ورزشی، اجتماعی خود اعم از خدمات مشتمل بر اماکن، فرهنگسراها و باغات خانواده و خدمات مناسبتی و موضوعی خود با حفظ مدیریت مکان و مالکیت شهرداری، اقدام و لایحه پیشنهادی را به شورا ارائه کند.
براساس این گزارش طرح دوفوریتی جمعی از اعضای  شورا درباره الزام شهرداری به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی  مناسبت‌های ملی مذهبی  تصویب رسید که ضمن تصویب دو فوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه  نسبت به عقد قرارداد مشاوره و تهیه طرح جامع بصری مفاهیم فرهنگی و آذین‌بندی  مناسبت‌های ملی مذهبی در سطح کلانشهر شیراز با رعایت آیین‌نامه معاملات شهرداری را اقدام و نتیجه را طی لایحه‌ای جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
در تبصره یک این مصوبه چنین آمده که پیشنهاد  تزئینات و زیباسازی توسط ارگان‌ها و نهادهای دولتی براساس وظایف قانونی آنها نیز لحاظ شده و ضوابط مربوطه ارائه شود. همچنین براساس طرح مذکور  باید نقش هیئت‌های مذهبی ،کانون‌ها، پایگاه‌ها، مساجد، گروه‌های مردم نهاد و فعالین فرهنگی در مناسبت‌سازی‌ها  لحاظ شود و تابلو یا بیلبورد با کاربری صرفاً فرهنگی به منظور انتقال مفاهیم شهروندی اخلاقی، اجتماعی در تمامی شریان‌های اصلی، مترو، اتوبوس‌ها، ایستگاه ها و پایانه‌ها تعیین تکلیف شود.

در جلسه امروز طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا، مبنی بر الزام شهرداری به بررسی موانع حقوقی جذب و پذیرش سرمایه‌گذار خارجی و ارائه راهکار به به تصویب رسید.

براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد از تاریخ ابلاغ مصوبه ظرف مدت ۴۵ روز موارد حقوقی جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرداری شیراز را بررسی و طی لایحه‌ای با عنوان دستورالعمل سرمایه‌گذاری خارجی را که شامل فرآیند حضور سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز است، به شورا ارسال کند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

بودجه سال ۱۴۰۱