فعالیت مرکز پشتیبانی شغلی معلولان در شیراز
فعالیت مرکز پشتیبانی شغلی معلولان در شیراز

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی نژاد،مدیر کل بهزیستی فارس،امروز (شنبه ۲۳ بهمن) با اشاره به اختصاص اعتبار به اشتغال افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس اختصاص یافته است. مدیرکل بهزیستی فارس افزود: اداره کل بهزیستی استان فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی نژاد،مدیر کل بهزیستی فارس،امروز (شنبه ۲۳ بهمن) با اشاره به اختصاص اعتبار به اشتغال افراد دارای معلولیت در بهزیستی فارس در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: اداره کل بهزیستی استان فارس ۲۸ مرکز حرفه‌ آموزی و کارگاه اشتغال زایی تحت نظارت برای افراد دارای معلولیت دارد و معتقدیم که هدایت توان خواهان به سمت حرفه آموزی و بهره مندی از خدمات این مراکز و کارگاه ها موجب توانمندسازی آنها می شود.

وی اضافه کرد: از این ۲۸ مرکز، سه مرکز حرفه ‌آموزی، پنج کارگاه تولیدی و حمایتی، سه مرکز پیش حرفه ای و یک مرکز پشتیبانی شغلی در شهرستان شیراز فعال هستند و سایر آنها در شهرستان های استان و طبق رنگ بندی کرونایی به ارائه آموزش حضوری و مجازی اشتغال به توان خواهان هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: ظرفیت کل پذیرش افراد دارای معلولیت در مراکز حرفه آموزی و پیش حرفه ۸۶۵ نفر است و مرکز پشتیبان شغلی معلولان به عنوان تنها مرکز پشتیبانی شغلی معلولان در استان فارس در شیراز فعالیت می کند و سالیانه ۵۰ نفر از معلولین متوسط به بالا در کارگاه ها و شرکت های تحت نظارت کارفرمایان را برای اشتغال پایدار شناسایی و معرفی می کند.

وی تاکید کرد: بهزیستی فارس بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه یکصد میلیون تومانی برای افراد دارای معلولیت هزینه کرده و کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را مشغول به کار کنند به شرط‌ پرداخت حقوق برابر قانون اداره‌‌‌ کار و بیمه تامین اجتماعی از تسهیلات کم بهره کارفرمایی تا سقف ۲۰ نفر و سقف پرداخت ۲ میلیارد تومان بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

فعالیت مرکز پشتیبانی