سه هزارمسکن ویژه مددجویان کمیته امداد فارس احداث شد
سه هزارمسکن ویژه مددجویان کمیته امداد فارس احداث شد

به گزارش پگاه خبر؛طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد و بنیاد مسکن، امروز (پنج شنبه ۲۱ بهمن) عملیات احداث سه و هزار و ۲۰۸ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد فارس با حضور سردار «زهرایی»، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و  با ارتباط تصویری با وزیر راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر آغاز […]

به گزارش پگاه خبر؛طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد و بنیاد مسکن، امروز (پنج شنبه ۲۱ بهمن) عملیات احداث سه و هزار و ۲۰۸ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد فارس با حضور سردار «زهرایی»، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و  با ارتباط تصویری با وزیر راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر آغاز شد.

سردار «محمد زهرایی» در این مراسم با تاکید بر اهمیت نیروهای انسانی اظهار کرد: نیروهای انسانی از سرمایه های انقلاب اسلامی هستند و باید قدردان گروه های جهادی وجود جوانان جهادی باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: تفاهم نامه لازم برای احداث ۴۰ هزار مسکن محرومان در کشور به انجام رسیده و و هدف ما جهش مسکن است.

وی اضافه کرد: فاز اول شامل پنج هزار مسکن، آغاز شده و این نهصت تا رفع مشکل مسکن محرومان ادامه خواهد یافت.

سردار زهرایی اعلام کرد: امروز شاهد آغاز عملیات احداث سه هزار و ۲۰۸ مسکن در استان پناور فارس هیتیم و برای به نتیجه رسیدن مسکن محرومان، تمام نهادها و سازمان ها باید کمک کنند.

«رستم قاسمی» نیز در ارتباط تصویری با این مراسم با تاکید بر لزوم ساخت مسکن در محله های حاشیه های شهر شیراز گفت: پروژه مسکن محرومان یک اقدام خاص و از نیازهای مردم است که برکات زیادی در پی دارد.

وزیر راه و شهر سازی افزود: بسیج سازندگی دارای توان و ظرفیت های بالایی است و علاوه بر مناطق محروم در مناطق حاشیه ای شیراز و محله های دارای ساختمان های فرسوده نیز باید اقداماتی در خصوص مسکن انجام شود.

سردار «یدالله بوعلی»، کار جهادگران را گره گشایی مشکلات دانست و بیان کرد: از امروز و به مناسبت دهه مبارک فجر، کلنگ زنی و احداث سه هزار و ۲۰۸ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس آغاز شده که گره گشای مشکلات مسکن خواهد بود.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: نیروهای جهادی با نهادهای مسئول در حوزه اقدامات خود تعامل مطلوبی دارند و در حوزه کمک به مددجویان تفاهم نامه های زیادی داریم و اقدامات مختلفی انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: احداث مسکن بخشی از این فعالیت هاست و طرح های ایران مهربان، کمک به ایتام، اهدای بسته های معیشتی، تامین جهیزیه و طرح کمک مومنانه از سایر برنامه هاست.

«محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس نیز در ارتباط تصویری با این مراسم، فارس را پیشتاز در حرکت های جهادی و انقلابی دانست و گفت: استان فارس جلودار حرکت های انقلابی است و اقدام جهادسازندگی برای احداث مسکن نیز نشانه تفکر انقلابی است.

«اسماعیل قزل سفلی» نیز در با ابراز امیدواری برای پایان این پروژه در زمان مقرر عنوان کرد: احداث این تعداد مسکن برای محرومان در استان فارس توسط گروه های جهادی و با لحاظ مسائل فنی انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: طرح مسکن محرومان را بخشی از طرح جامع محرومیت زدایی بسیج است و آبرسانی، راه سازی، نوسازی مدارس، اشتغال زایی و راه اندازی کارگاه های تولیدی و … از دیگر برنامه های بسیج در راستانی محرومیت زایی است.

وی اعلام کرد: دیروز نیز از یک هزار و ۸۷ کارگاه تولیدی و اشتغال زایی و با مهیا کردن بیش از سه هزار فرصت شغلی، بهره برداری شد.

«محمد بذر افشان» نیز گفت: سپاه فجر فارس در کمک به محرومان پیشرو است و بسیجیان حدود سه میلیارد تومان در طرح «ایران مهربان» به مددجویان کمیته امداد فارس کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس اعلام کرد: جلسات تخصصی با بسیج سازندگی انجام شده و برای احداث مسکن محرومان در پی اجرای مهندسی و دقیق و فنی هستیم و استان فارس از استان های پیشرو در این طرح بوده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

سه هزارمسکن