اقدامات پدافندی را در حوزه‌های مختلف شهری دنبال می‌کنیم
اقدامات پدافندی را در حوزه‌های مختلف شهری دنبال می‌کنیم

شهردار شیراز در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن علمی پدافند غیرعامل استان فارس اظهار داشت: شهرداری یک دستگاه خدمت رسان با حساسیت بالاست که با وجود حجم زیاد خدمات الکترونیک و اتوماسیون های شهرداری، دارای ظرفیت و در عین حال تهدیداتی است.

به گزارش پگاه خبر،مهندس سید احسان اصنافی،شهردار شیراز،با تاکید بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل عنوان کرد: اقدامات پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه های کلان موجود می شود و از همان روزهای ابتدایی شروع بکار مدیریت جدید شهری به جد پیگیر این موضوع بوده ایم.

شهردار شیراز با بیان اینکه توسعه پایدار شهری، توسعه ای همه جانبه در ابعاد مختلف شهری است و مسئله پایداری در ابعاد مختلفی قابل بررسی است، اذعان داشت: امنیت شهری به عنوان یکی از شاخص های مهم و اساسی، سهم زیادی در بالا بردن کیفیت توسعه پایدار شهری را داراست. بیان موضوع امنیت شهری از آنجایی مهم است که پیوستگی تنگاتنگ و متقابلی بین این موضوع و توسعه وجود دارد.

وی با اشاره به نواقصی که در این حوزه وجود داشته، تصریح کرد: در بسیاری از بخش ها نسخه پشتیبان اطلاعات همچنان به صورت فیزیکی بود و از ظرفیت دیجیتالی شدن آن غفلت شده بود که موضوع را رصد کرده و درصدد بک آپ گیری دیجیتال از بخش های مختلف شهرداری شیراز هستیم.

مهندس اصنافی در خصوص حوزه مدیریت اسناد نیز گفت: مدیریت اسناد را به صورت متمرکز کرده و پس از گزارش دهی هفتگی، آسیب شناسی کرده و در تلاش برای دیتاماینینگ جهت تبدیل اسناد به داده هستیم.

وی با اشاره به حفاظت و بهره برداری از داده و اطلاعات گفت: برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز برنامه ریزی کرده و برای حصول به آن در تلاش هستیم.

شهردار شیراز گفت: در حوزه پدافندی مبنای علمی در کنار کار اجرایی باید قرار گیرد.

مهندس غلامعلی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه بیان داشت: در موضوع پدافند غیرعامل کارهایی در شورای چهارم شهر شیراز صورت دادیم اما مدتی متوقف شده که نیاز است به سرمنزل مقصود برسد.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، مبنای علمی و کارشناسی در حوزه پدافندی باید در کنار اقدامات عملی و اجرایی قرار گرفته تا علاوه بر کاهش هزینه های شهر، خدمات بهتری برای شهروندان بتوان ارائه داد.

در پایان جلسه لوح تقدیری از سوی سردار غلامرضا جلالی فراهانی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل و رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور به مهندس سید احسان اصنافی، شهردار کلانشهر شیراز اهدا شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اقدامات پدافندی