توجه به نحوه اطفای حریق بناهای تاریخی اولویت سازمان آتش نشانی است
توجه به نحوه اطفای حریق بناهای تاریخی اولویت سازمان آتش نشانی است

به گزارش پگاه خبر؛مهندس مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در نشست مجازی رویداد شتاب با که موضوعات پیرامون حوزه آتش نشانی برگزار شد، بیان کرد: آنچه که مسلم است در تمام موارد تخصصی همه رده ها در سطح دنیا در راستای تقویت این حوزه هستند و این آمیختگی علم و […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در نشست مجازی رویداد شتاب با که موضوعات پیرامون حوزه آتش نشانی برگزار شد، بیان کرد: آنچه که مسلم است در تمام موارد تخصصی همه رده ها در سطح دنیا در راستای تقویت این حوزه هستند و این آمیختگی علم و دانش با عرصه اجرا موجب شده است تا جوامع پیش رو از آن استفاده و بهره های بسیار خوبی از آن ببرند.

زارعی اظهار داشت: آن چه که در موضوع اطفای حریق حائز اهمیت می باشد این است که در شرایط بحران که با جان انسان در ارتباط است، جوامع پیش رو در حال تلاش هستند تا سرعت اطفاء را بالا ببرند و خسارت را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: در موقعیت بحران لحظه ها تعیین کننده هستند و اینکه قبل از حضور نیروی آتش نشان در محل بحران یک سیستم کشف شود که چه اتفاقی افتاده است و نحوه اطفای حریق بایستی چگونه باشد، به نیروهای آتش نشان کمک بسیاری می کند تا با هماهنگی سایر نیروها و تجهیزات با علم و آگاهی در صحنه اطفاء به خوبی عمل کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: باتوجه به پیشرفت و تکنولوژی بروز دنیا و بهره مندی از امکانات نوین و با روی کار آمدن سیستم ها و تجهیزات هوشمند مجهز به دوربین برای آتش نشانان در زمانیکه با تجهیزات کامل و صد در صدی در محل اطفاء حریق حضور پیدا می کنند عملکرد آنها به شکل مضاعفی افزایش می یابد.

ناظر شورا در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین تأکید کرد: امروزه تجهیزات بسیاری وجود دارد که کمک می کند که تمرکز آتش نشانان تنها بر اطفاء حریق باشد و این امکانات می تواند یک آسودگی خاطر برای نیروی آتش نشان بوجود بیاورد.

مسعود زارعی همچنین بر استفاده از تجهیزات نوین ، دوربین های هوشمند و ربات های آتش نشان که در اطفاء سریع آتش تأثیر گذار هستند، تأکید کرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست به موضوع پیشگیری از اطفاء حریق در بافت های فرسوده اشاره و بیان کرد: باتوجه به قرار گیری تعداد بسیار زیاد ابنیه با ارزش تاریخی در این بافت که نگهداری از آنها بسیار مهم است، بایستی اقداماتی انجام شود تا دسترسی سریع تر به مسیر در خصوص اطفای حریق ایجاد شود.

زارعی یادآور شد: در بافت فرسوده به دلیل تمرکز جمعیت و وجود ابنیه تاریخی ارزشمند، دسترسی به هر محله مشکل است و نیاز است تا هر ساله با تدوین یک برنامه جامع این دسترسی را افزایش بدهیم و تجهیزات خود را در محلات به صورت ایستگاهی نصب کنیم.

در پایان زارعی ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات و برنامه ریزی های مناسب سازمان آتش نشانی در خصوص استفاده از تجهیزات برای خدمات رسانی مطلوب تر عنوان کرد :ایمن سازی ابنیه های با ارزش تاریخی شهر در دستورکار کمیسیون و سازمان بوده و به جد در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توجه به نحوه اطفای حریق