ثبت مسابقات جام فجر در فدراسیون جهانی
ثبت مسابقات جام فجر در فدراسیون جهانی

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا پوریا دوشنبه در حاشیه آغاز سی امین دوره این پیکارها در مصاحبه با خبرنگاران در شیراز افزود: پس از اینکه ۱۵ دوره این مسابقات را برگزار کردیم فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر می خواهید این رقابت ها دارای رده بندی جهانی (رنکینگ ) شود باید جوایز نقدی پرداخت شود. وی ادامه […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا پوریا دوشنبه در حاشیه آغاز سی امین دوره این پیکارها در مصاحبه با خبرنگاران در شیراز افزود: پس از اینکه ۱۵ دوره این مسابقات را برگزار کردیم فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر می خواهید این رقابت ها دارای رده بندی جهانی (رنکینگ ) شود باید جوایز نقدی پرداخت شود.
وی ادامه داد: ما نیز در آن زمان با سه هزار دلار و با استفاده از اسپانسر مسابقات را شروع کردیم تا هم اینک که جوایز آن به ۲۵ هزار دلار رسیده است.
رئیس فدراسیون بدمینتون در پاسخ به این پرسش که چرا شیراز به عنوان میزبان مسابقات تعیین شده است، بیان داشت:این سومین دوره است که در شیراز برگزار می شود و فدراسیون جهانی و آسیایی هم اعلام کرده این مسابقات به دلیل برخورداری شیراز از جاذبه های گردشگری و پروازها به طور ثابت در این شهر برگزار شود.

پوریا ادامه داد: سی و یکمین دوره قرار است درآذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شود و بعد از آن این مسابقات دوباره به میزبانی شیراز برگزار می شود.

 وی از میزبانی خوب شیراز تشکر کرد و افزود: همکاری خوب استاندار، دیگر نهادها و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس موجب شده است که میزبانی در سطح بالایی برگزار شود.

پوریا اضافه کرد: اگر اومیکرون شیوع پیدا نکرده بود ۳۰ کشور در این مسابقات شرکت می‌کردند چرا که شیراز ظرفیت زیادی برای میزبانی کشورها دارد.

وی گفت: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات زیر رده بندی ۱۰۰ جهان هستند از این رو پیش بینی می شود مسابقات سطح بالایی داشته باشد که برای ورزشکاران ایران می تواند تجربه خوبی باشد.

دراین پیکارها ۷۴ بازیکن در رده آقایان و  ۴۰ ورزشکار در رده بانوان  از ۱۶ کشور شرکت دارند.
رقابت های بانوان صبح ها و مسابقات آقایان هم بعد از ظهرها برگزار می شود.
این رقابت ها به دلیل وضعیت قرمز شیراز از نظر شیوع کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.
تیم های ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی امین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر حضور دارند.
مسابقات بدمینتون جام  ۲۲ بهمن ماه با تعیین نفرات برتر در شیراز پایان می یابد.
بیست و نهمین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر، بهمن ماه  ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی و در ۲ بخش بانوان و مردان به میزبانی سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.
۲۵ هزار دلار جایزه برای ورزشکاران برتر این دوره مسابقات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/سمیه یگانه

ثبت مسابقات جام فجر